Nettowinst Sligro Food Group in 2011 met 11% gestegen tot 78,2 miljoen
Het bedrijfsresultaat van Foodservice nam met 20 miljoen euro toe tot 98 miljoen euro. Als percentage van de omzet betekende dit een toename met 1,1% tot 6,1%. Foodservice wist, behalve door afwezigheid van éénmalige kosten, ook 'autonoom' haar resultaten stevig te verbeteren.
Het bedrijfsresultaat van Foodretail verminderde met 6 miljoen euro tot 7 miljoen euro en stelde daarmee teleur. Het resultaat werd in 2011 eenmalig gedrukt met enige miljoenen door de integratie van Sanders en eenmalige projectkosten van 1 miljoen euro. In het jaar 2010 werd het bedrijfsresultaat juist gunstig beïnvloed door een boekwinst van 2 miljoen euro op verkochte activa. Als percentage van de omzet verminderde het bedrijfsresultaat met 0,9%.
Sligro verwacht dat de consument in 2012 zijn hand op de knip zal houden, zeker nu ook de reële inkomens gaan dalen door overheidsmaatregelen. Het zal er ongetwijfeld toe leiden dat er stevig gestreden zal worden om die spaarzame bestedingen. Bij supermarkten wordt enige groei verwacht, maar dat komt alleen van de inflatie. In de foodservicemarkt gaat Sligro uit van marktstabilisatie, hetgeen een beperkte volumedaling betekent. Het bedrijf denkt een extra impuls aan de groei te kunnen geven door passende overnames te plegen.
Bron: Sligro Food Group