Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Doug Kling (Village Farms): "Glasgroenten winnen aan populariteit"
VS: Kasgroententelers positief gestemd over marktsituatie
Amerikaanse glasgroententelers zijn positief gestemd over het nieuwe jaar. Volgens telers zorgt een stabiel aanbod en het toenemende consumentenbewustzijn voor een perspectiefvolle start van het nieuwe jaar. "Zowel tomaten, komkommers als paprika's zijn allemaal een beetje vroeger dan vorig jaar en er is een goede vraag", zegt Doug Kling van Village Farms. Hij spreekt van stabiele prijzen. Een lichte vorst in Florida heeft de prijzen wel enigszins beïnvloed."
Volgens Kling werken de campagnes om de consument bewust te maken van de kasgroententeelt, zijn vruchten af. "Mensen willen weten waar hun groenten vandaan komen en dat ze duurzaam geteeld zijn. Deze factoren dragen bij aan de gestage consumptiegroei.