Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coop: omzetstijging +38,9%

Aan de kassa's van de Coop supermarkten haalde de keten een omzet van 11 miljard Zwitserse frank binnen, 2,6% minder dan in 2010. De reden voor deze omzetdaling zijn de gedaalde prijzen van meer dan 4500 artikelen, zo deelde Coop mee. De negatieve inflatie over het gehele assortiment bedroeg 3,2%. Coop heeft in totaal voor circa 350 miljoen Zwitserse frank aan prijsdalingen doorgevoerd. Met name de prijzen van producten van het Coop huismerk daalden.

De nieuwe baas van Coop, Joos Sutter, denkt dat de detailhandel geen makkelijk jaar voor de boeg heeft. Maar klagen wil hij niet. ,,De klanten zijn ons trouw," zegt hij. Coop richt zich ook consequent steeds meer op bioproducten en duurzaamheid. Op dit terrein ziet Sutter ook nog steeds groeipotentieel. De vraag naar bioproducten ontwikkelt zich volgens Coop namelijk nog steeds 'zeer positief'. De verkoop van Coops budgetmerk Prix Garantie daalde daarentegen licht.

De Coopgroep bestond eind december 2011 uit 816 megastores en supermarkten van verschillende groottes. Hun totale verkoopoppervlakte groeide in 2011 met 0,5%.

De Coopgroep meldt voor 2011 een totale omzet van circa 28 miljard Zwitserse frank. Dat is 38,9% meer dan in 2010. Deze omzetstijging is echter grotendeels te danken aan de volledige overname van de Europese groothandelsgroep Transgourmet

Publicatiedatum: