"Agf-sector moet zich meer differentiëren"
Marco maakt zich zorgen om de toekomst van de agf-sector. "We moeten nu de keuze maken: leggen we de focus op lage kosten of onderscheidend vermogen?" Hij geeft aan dat verschillende bedrijven al hebben gekozen voor onderscheidend vermogen. "Mooie voorbeelden in de sector zijn Honingtomaten, Zespri en Flandria. De operationele borging is belangrijk, we moeten meer dan alleen maar roepen." Een ander voorbeeld is de werkwijze 'MijnBoer' van Smeding zelf. "Het creëren van een merk start vanuit een werkwijze."
"Bij de werkwijze van MijnBoer vinden wij het belangrijk dat we direct inkopen bij de teler en partnerships realiseren. Daarnaast zijn ook smaak, duurzaamheid en betaalbaarheid aspecten van grote betekenis." Volgens Marco moeten bedrijven innoveren door allereerst geloofwaardig over te komen. Ook noemt hij zaken als relevantie, transparantie, toegevoegde waarde en interactie. "Meest belangrijk is dat we de verwachting van de consument waarmaken. We hebben in de agf-sector zulke mooie, gezonde en goede producten. Dit moeten we vertellen!"
Smeding Groenten en Fruit is de exclusieve leverancier van Sligro voor aardappelen, groente en fruit. Daarnaast voorziet Smeding ongeveer 300 supermarkten van AGF.
Voor meer informatie:
Marco Duineveld
Smeding Groenten en Fruit
De Opfaart 1
9076 PG Sint Annaparochie
0518-409940
www.smeding.nl