Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gebruikers beoordelen Mobiliteitscentrum Glastuinbouw goed

Werkgevers en werknemers, die gebruik maken of hebben gemaakt van het Mobiliteitscentrum Glastuinbouw, beoordelen de dienstverlening als goed. Vooral de gebruikersvriendelijkheid van de website wordt positief gewaardeerd. Ook het persoonlijke scholingsgesprek wordt door de werknemers van groot belang gevonden. Dat blijkt uit de resultaten die afkomstig zijn uit het Tevredenheidsonderzoek dat onlangs is gehouden onder werkgevers die in 2011 een actieve vacature hebben gehad en werknemers die nu staan ingeschreven of die in 2011 met werk zijn uitgeschreven (n=130).

Ruim 66% van de werknemers geeft aan de gebruikersvriendelijkheid van de website goed tot zeer goed te vinden. Werknemers zijn goed te spreken over de frequentie van het contact dat de medewerkers van het mobiliteitscentrum met de kandidaten onderhouden: 83% geeft aan tevreden te zijn. Daarnaast is het persoonlijke scholingsgesprek een belangrijk onderdeel in de dienstverlening. 74% van de huidige werknemers en 54% van de uitgeschreven werknemers geven dit aan. Ruim 73% van de werknemers zou het mobiliteitscentrum aanbevelen bij anderen.

Werkgevers zijn wat kritischer over de website. 37% geeft aan de gebruikersvriendelijkheid van de website goed tot zeer goed te vinden, 56% vindt het voldoende. Om de gebruikersvriendelijkheid van de website voor de werkgevers te verbeteren worden op korte termijn een aantal verbeteringen doorgevoerd. 60% van de werkgevers is tevreden over het aantal sollicitanten, al geeft de helft aan graag ook wat jongere sollicitanten te willen ontvangen.

Vakkennis behouden en nieuwe instroom

Het Mobiliteitscentrum Glastuinbouw is opgezet om vakkennis te behouden voor de glastuinbouw. Naast het behoud van vakkennis voor de glastuinbouw richt het mobiliteitscentrum zich ook op de instroom van jongeren. Begin mei is hiervoor een samenwerking gestart met de campagne It’s Alive. Jongeren die door deze campagne enthousiast zijn geworden voor een loopbaan in de tuinbouw, kunnen nu ook solliciteren op de vacatures van het Mobiliteitscentrum. Daarnaast krijgen deze instromers ondersteuning bij het opstellen van hun cv.

Publicatiedatum: