Sainsbury’s gaat mee in de prijzenoorlog
De actie is niet de eerste in deze prijzenoorlog. Zo deed Tesco de 500m Pond Big Price Drop actie, waarbij ze de prijzen van 3000 producten, zoals brood, melk en verse groenten en fruit, naar beneden deden. Dit vlak voordat ze hun verkoopcijfers presenteerden, die in de afgelopen twintig jaar niet meer zo slecht waren geweest. Asda reageerde met kortingen bij haar tankstations.
Mike Coupe, Sainsbury’s commerciële directeur, zei: “In tegenstelling tot onze concurrenten vragen wij niet van onze klanten het moeilijk werk te doen en onze prijzen te controleren. We weten hoe vervelend het is om thuis allemaal informatie in te moeten voeren en daarna pas een bon uit te kunnen printen.”
“We zijn zo zeker, dat onze producten goedkoper zijn, dat we graag het rekenwerk doen voor onze klanten”
Sainsbury heeft een onderzoek gepubliceerd, wat laat zien dat Britten erg veel moeite doen het goedkoopste wc-papier te vinden. Sommigen zijn twee maanden van hun gehele leven bezig met het doorzoeken van supermarkten om maar het goedkoopste papier te vinden.
Bijna de helft (47%) geeft toe twee of meer supermarkten per week te bezoeken in hun zoektocht naar de beste prijzen. De producten, waar ze het meest naar op zoek zijn, zijn: Huishoudartikelen (76%), vlees (66%), verse groenten en fruit (64%), wc-artikelen (64%) en ingeblikte of verpakte producten (56%)