Westland Event groot succes
Tom Egbers
Klik hier voor de fotoreportage.
Na een ontspannen spelletje petje op/petje af met Ton Egbers is het de beurt aan Marco Hekkert, hoogleraar aan de Universiteit Utrecht. Hij liet de deelnemers zien dat er op het moment vooral procesinnovaties plaatsvinden in plaats van product- en marketinginnovaties. "Dit zijn vooral innovaties die uiteindelijk de waarde van het product minimaliseren", legt hij uit. "Belemmeringen blijven lastig te omzeilen maar door een verhaal aan een product te verbinden of aan te sluiten bij de huidige trends, is er echt veel mogelijk op innovatiegebied."
Volgens Lars Flinkerbusch, directeur Marketing Westland, is het vooral belangrijk dat er meer hoger opgeleiden naar het Westland komen. "Er liggen veel kansen hier maar hoger opgeleiden kiezen lieven voor een flitsende baan bij een groot bekend bedrijf." Marketing Westland hoopt met een promotiefilm hoger opgeleiden ervan te kunnen overtuigen hoe groot de internationale rol van het Westland is als innovator.
René Boender
Uitgaande van de enthousiaste tweets met #westlandevent is de masterclass van René Boender de topper van de dag. Een uur lang weet hij de aandacht vast te houden met zogenaamde braincandy's. "Binnen 3 tot 12 seconden wordt besloten of je in of uit bent", vertelt hij. "Het is met een innovatie zaak om iets in het hoofd te laten gebeuren dat nooit meer verdwijnt." Met inspirerende oneliners en grappige filmpjes kan hij de aanwezigen ervan overtuigen dat voor alles een oplossing is. Ook hij benadrukt het verbinden van een verhaal aan een product als succesfactor. "The story you tell, is the product you sell."
Tijdens het Westland Event werden ook workshops gegeven onder leiding van Miranda van Kester met Renske van der Spek van Unilever en de Westlandse Jaco Flach van schoenenmerk Rehab Footwear. Ook versmarketeers Paul Ras, Robbert de Jong, van Looije Honingtomaten en Jeroen Rooders van de Koninklijke Fruitmastersgroep, verzorgen een workshop.
Klik hier voor de fotoreportage.