Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"meerwaarde creëren door verhaal aan product te koppelen"

Westland Event groot succes

Tholen - Gisteren vond het Westland Event 2011 plaats bij FloraHolland in Naaldwijk. Dit jaar werd gekozen voor het thema Marketing, een goede keuze gezien de 600 aanmeldingen en een wachtlijst. Dagvoorzitter Tom Egbers opende het event, waarna wethouder Theo Duijvestijn de aanwezigen welkom heette. "De economie stagneert en de kostprijs blijft belangrijk, maar we moeten meer in marketingconcepten gaan denken", laat Theo weten. "De tuinbouw moet meer marktgericht gaan produceren en meerwaarde creëren, om zo de marge voor de producten te vergroten." Via twitter wijst Rob Baan van Koppert Cress hem op 24Kitchen. "Een ongelooflijk goed initiatief, waarin de gebruiksmogelijkheden van onze prachtige producten naar voren komen."


Tom Egbers

Klik hier voor de fotoreportage.

Na een ontspannen spelletje petje op/petje af met Ton Egbers is het de beurt aan Marco Hekkert, hoogleraar aan de Universiteit Utrecht. Hij liet de deelnemers zien dat er op het moment vooral procesinnovaties plaatsvinden in plaats van product- en marketinginnovaties. "Dit zijn vooral innovaties die uiteindelijk de waarde van het product minimaliseren", legt hij uit. "Belemmeringen blijven lastig te omzeilen maar door een verhaal aan een product te verbinden of aan te sluiten bij de huidige trends, is er echt veel mogelijk op innovatiegebied."



Volgens Lars Flinkerbusch, directeur Marketing Westland, is het vooral belangrijk dat er meer hoger opgeleiden naar het Westland komen. "Er liggen veel kansen hier maar hoger opgeleiden kiezen lieven voor een flitsende baan bij een groot bekend bedrijf." Marketing Westland hoopt met een promotiefilm hoger opgeleiden ervan te kunnen overtuigen hoe groot de internationale rol van het Westland is als innovator.


René Boender

Uitgaande van de enthousiaste tweets met #westlandevent is de masterclass van René Boender de topper van de dag. Een uur lang weet hij de aandacht vast te houden met zogenaamde braincandy's. "Binnen 3 tot 12 seconden wordt besloten of je in of uit bent", vertelt hij. "Het is met een innovatie zaak om iets in het hoofd te laten gebeuren dat nooit meer verdwijnt." Met inspirerende oneliners en grappige filmpjes kan hij de aanwezigen ervan overtuigen dat voor alles een oplossing is. Ook hij benadrukt het verbinden van een verhaal aan een product als succesfactor. "The story you tell, is the product you sell."

Tijdens het Westland Event werden ook workshops gegeven onder leiding van Miranda van Kester met Renske van der Spek van Unilever en de Westlandse Jaco Flach van schoenenmerk Rehab Footwear. Ook versmarketeers Paul Ras, Robbert de Jong, van Looije Honingtomaten en Jeroen Rooders van de Koninklijke Fruitmastersgroep, verzorgen een workshop.

Klik hier voor de fotoreportage.