Op de AGF Detail in Houten 19 en 20 september werd de nieuwe culinaire kroonjuweel de Japanse pompoen van de Dutch Special teler Sandra Cryns zeer positief ontvangen. Vele groentespeciaalzaken maakten kennis met de exclusieve groenten en gezonde snacks van Dutch Specials. Gary Loen gaf de bezoekers culinaire inspiratie door te koken met de Dutch Special producten.
Nieuwe naam Japanse Pompoen
Vele bezoekers gaven hun idee voor een consumentennaam voor de Japanse pompoen. Uit de verschillende ideeën wordt de beste meest passende naam gekozen. Deze naam wordt bekendgemaakt op Gastronomie 7 en 8 november. Ook de vernieuwde Dutch Specials website die op maandag 19 september gelanceerd is werd zeer positief ontvangen door de bezoekers. Vooral de speciale profielpagina voor groente speciaalzaken en restaurants werd positief ontvangen.Winnaar Beste Groenteman 2011
Als hoofdsponsor van de Beste Groenteman feliciteert Dutch Specials de winnaarsMarco’s Groenten en Fruit uit Julianadorp, Greenshop van Appeven uit Valkenburg en Houweling Fresh en Fruit uit Heemstede met hun prijs binnen de categorie gevestigde handel. En Pieter van Vliet uit Rijnsburg en Richard’s Groenten en Fruit uit IJmuiden en Groentebroer uit St. Philipsland met hun prijs in de categorie Ambulante Handel.
"Er was veel aandacht voor streekproducten en innovatieve smoothies. Eén ding is zeker alléén mensen met passie overleven in deze sector”, zegt Jos van Mill (teler Dutch Specials) één van de juryleden van De Beste Groenteman.
Dutch Specials
Dutch Specials, presenteren exclusieve groenten en gezonde snacks! Bijzondere groenten. Onbekende delicatessen. Verrukkelijke specialiteiten. Nederlandse telers hebben zóveel meer te bieden! 'Dutch Specials', is het collectieve concept van onderscheidende groenteproducten. Elke teler heeft een bijzonder product en een bijzonder verhaal over de herkomst, de smaak en de groei. Dutch Special producten zijn groenten waar de detaillisten zich mee kunnen onderscheiden.Voor meer informatie: www.dutchspecials.nl