Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coop gaat kleursegmentering toepassen bij agf

Na de introductie van kleucoderingen voor biologische vlees, kip en vleesvervangers gaat supermarktketen Coop nu ook kleurcoderingen voor verpakte agf gebruiken. De kleurcodering moet de klant die duidelijk maken waarvoor de panklare producten geschikt zijn. Blauw staat voor groentemixen, paars voor producten die te gebruiken zijn als ingrediƫnt, groen voor kookgroenten en oranje voor sla, salades en rauwkost.

Coop is van plan de segmentering in principe op alle afdelingen toe te passen. De eerstvolgende productgroep die moet volgen is brood. Iedere categorie krijgt overigens zijn eigen segmentering. "Gemak voor de consument staat voorop", aldus Coop.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: