Precies, door er een koe, candygirls, Amaro en Nederlandse spruitjes aan toe te voegen natuurlijk! Dat is dan ook exact wat er vandaag in Den Haag gebeurde: de menigte werd verrast door deze gekke “cocktail” en kreeg o.a. gemarineerde spruitjes aangeboden met Hollandse vlaggetjes om het Nederlandse spruitjesseizoen feestelijk in te luiden.
‘Niks recessie’
Als tegenwicht voor de troonrede en de recessieperikelen is er vanaf vandaag weer gelukkig de jaarlijkse hausse aan Green Balls of Fire, oftewel de Nederlandse spruitjes.Om dit contrast te benadrukken werd vóór, tijdens en na de welbekende activiteiten rondom het Binnenhof het massaal toegestroomde publiek verrast door Helena de koe, geflankeerd door een paar pittige candygirls. In plaats van de Gouden Koets hadden zij een ijzeren koets (kruiwagen!) mee, gevuld met verse groene spruitjes welke werden uitgedeeld. Uiteraard kon er ook van gemarineerde spruitjes geproefd worden, heerlijk bereid door de spraakmakende chef-kok Amaro. En zo werd Prinsjesdag meer een Spruitjesdag.
‘Social Media’
Deze ludieke actie was het startschot voor het spruitjesseizoen 2011-2012. Om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes kunt u Green Balls of Fire volgen via Twitter, Facebook en uiteraard de website: www.greenballsoffire.nlGreen Balls of Fire is de promotiecampagne voor Nederlandse spruitjes uitgewerkt door Aceera in opdracht van LTO Vollegrondsgroente.net.