Nieuw logo voor West-Vlaamse streek- en hoeveproducten

De West-Vlaamse streek- en hoeveproducten zullen in de toekomst beter opvallen in de winkel. Maandag werd een nieuw logo voorgesteld dat de authenticiteit van deze producten moet beklemtonen. Er volgt ook een promotiecampagne. Het nieuwe logo komt er op initiatief van vijf partners waaronder het provinciebestuur, Unizo en RESOC (Regionaal Sociaal-economisch Overlegcomité) Midden-West-Vlaanderen.

Het nieuwe logo is gebaseerd op het logo dat de West-Vlaamse televisie Focus-WTV en de Krant van West-Vlaanderen gebruiken voor de verkiezing van hun 'West-Vlaming van het Jaar'. "We willen zo het West-Vlaams gevoel versterken", zegt gedeputeerde Marleen Decraene. "We hebben afspraken gemaakt met de mediagroep over het gebruik van het logo." Enkel erkende hoeve- en streekproducten uit West-Vlaanderen zullen het voorgesteld logo mogen gebruiken.

Met steun van de provincie, Vlaanderen en de EU zet RESOC Midden-West-Vlaanderen een project op om de streek- en hoeveproducten in de buurtwinkels te krijgen via de bestaande distributiekanalen. "We willen de buurtwinkels overtuigen dat onze streekproducten een commerciële meerwaarde hebben", zegt gedeputeerde Decraene. Unizo steunt deze campagne in het kader van haar doelstelling om de buurtwinkel te promoten. Tussen 15 december en 15 januari zet Unizo in West-Vlaanderen de streekproducten extra in de kijker.

Bron: VILT


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven