Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fresh Corridor, Sensational Flavours en Eosta genomineerd voor AGF Innovatieprijs 2011

Vrijdag 26 november heeft de jury van de AGF Innovatieprijs 2011, het college AGF MV vh Jaar, de categoriewinnaars gekozen in de AGF Innovatieprijs 2011. In de categorie Techniek & Logistiek is het project Fresh Corridor als beste beoordeeld. De lijn smaakproducten onder de noemer Sensational Flavours van Rijk zwaan is winnaar in de categorie Marketing & Concepten en Eosta kwam uit de bus als bedrijf met de beste Bedrijfsstrategie.

Woensdag 5 januari 2011 wordt de tiende winnaar van de AGF Innovatieprijs bekend gemaakt. Dit gebeurt tijdens Hét AGF Debat in het Zalmhuis in Rotterdam. Alle drie de categoriewinnaars zijn automatisch genomineerd voor de titel AGF Innovatieprijs 2011.

Het project Fresh Corridor voorziet in een mentaliteitsverandering waarbij transport van goederen wordt gecombineerd met diverse vervoersmodaliteiten zoals binnenvaartschip, vrachtauto, trein en short-sea. Doel van het project is de efficiency te verhogen, kosten te besparen, de CO2uitstoot te reduceren en een grotere leveringsbetrouwbaarheid te kunnen garanderen. De jury waardeerde dit project als winnaar in de categorie Techniek en Logistiek.

In de categorie Marketing & Concepten scoorde het concept Sensational Flavours van Rijk Zwaan de meeste punten. Sensational Flavours bestaat uit rassen die zich onderscheiden door een bijzondere smaakbeleving en speelt vooral in op het hogere segment van de markt. Na succesvolle introducties in Nederland, Duitsland, Spanje en China, werd de productlijn onlangs nog gelanceerd in Italië. De jury noemde het concept: "zeer professioneel van opzet, bijzonder consumentgericht door inzet op smaak in combinatie met resistenties en gezondheid."

Eosta, handelsbedrijf in biologische producten en initiatiefnemer van Nature en More. , stak in de categorie Bedrijfsstrategie stak met kop en schouders boven de overige genomineerden uit. De jury waardeert Eosta vanwege de uitstekende inspanningen om de teler zichtbaar te maken op ieder product. "De wijze waarop ze dit doen is uniek en zeer sterk."

De jury is een vertegenwoordiging van het college AGF MV vh Jaar. Jaarlijks aan het einde van het jaar wordt een AGF MV vh Jaar benoemd. In het verleden gebeurde dit door de redactie van Vakblad AGF. Het college heeft nog in beraad welke personen in de toekomst de AGF MV vh Jaar zullen benoemen. De groenten- en fruitsector investeert gezamenlijk in de AGF Innovatieprijs 2011 door middel van bijdragen van het HBAG Groenten en Fruit en het Productschap Tuinbouw.

Frugi Venta, Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland is de toonaangevende ondernemersorganisatie voor 450 bedrijven op het gebied van de groot- en tussenhandel, importhandel en exporthandel in verse groenten en fruit.
Frugi Venta richt zich primair op de bevordering van de concurrentiekracht van de sector door collectieve en individuele dienstverlening aan de leden en belangenbehartiging op nationaal en internationaal niveau.

Publicatiedatum: