Versunie positioneert eigen vers-merk

"We moeten ervoor zorgen dat Versunie de gunning krijgt om zijn werk goed uit te voeren. Wij hebben de verantwoordelijkheid voor de instandhouding van de infrastructuur van de 800 ondernemers die wij aanleveren. De druk op de prijzen is groot, maar we hebben allemaal een margeverantwoordelijkheid en een goede inkoop vertegenwoordigt een goede verkoop. Echter leveranciers denken nu rendement te moeten maken ten koste van Versunie", dat zegt Hans Bruin, algemeen directeur van Versunie tegen Supermarkt Actueel. Versunie heeft om die reden al een aantal leveranciers moeten saneren. Tijdens de Versuniebeurs sprak De Bruin eerder vandaag van maatregelen die er genomen moeten worden als leveranciers hun verantwoordelijkheid binnen de integrale keten niet nemen.

Een van die 'maatregelen' is dat Versunie vanaf volgende week circa 400 producten onder het eigen label zal verzorgen binnen alle verscategorie├źn. Bruin: "Versunie moet zich door alle marktontwikkelingen als merk positioneren. Voor het onderscheidend vermogen van de ondernemer is dat niet slecht, maar het is ook een ontwikkeling die mede wordt aangejaagd door de onverzoenlijkheid van leveranciers om mee te denken in de integrale keten." De Versunie-range wordt in de markt gezet als kwaliteitslabel binnen de huismerken en biedt een breed en diep assortiment binnen zuivel, vleeswaren, vlees, agf, maaltijden, etc.

Bron: SupermarktActueel

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.