Inspired by koffie
Reclamemakers weten het: De kracht van reclame zit hem in de herhaling.
Adverteerders weten vooraf eigenlijk nooit of hun doelgroep bereikt wordt. Een advertentie, geplaatst in een strooifolder of een dagblad, kost veel geld en….of de doelgroep waarvoor de advertentie geplaatst is, deze hem überhaupt leest is maar zeer de vraag.
Reclame maken op een koffiebeker geeft 100% garantie op lezen, meerdere malen per dag, dag in dag uit. Hoeveel zekerheid wil een adverteerder nog meer hebben?
Op de vraag aan de bedenker van de campagne, Ronald Borst, hoe ondernemers dit moeten gaan oppakken is hij zeer helder: "Omdat de campagne in eerste instantie regionaal van opzet is (en dat kunnen dus verschillende regio’s betreffen) hebben we het over ondernemers en bedrijven die elkaar kennen. Dit zowel zakelijk - via bijvoorbeeld Ondernemersplatforms, denk aan Stichting Imago Westland, Jong Management of studieclubs waarin ondernemers zitten - maar vaak ook in de privé sfeer zijn de contacten zeer eenvoudig te leggen. In elke regio is het tenslotte ons kent ons!"
"Bij een telersvereniging worden op verschillende locaties vele duizenden koppen koffie gedronken door even zo vele werknemers; de doelgroep." Wie heeft er baat bij reclame? "Eigenlijk iedereen. Maar neem bijvoorbeeld een plaatselijke supermarkt, die op de bekers een slagzin heeft staan in de trant van '100 nieuwe artikelen weer blijvend in prijs verlaagt' heeft hier bijzonder veel baat bij. Supermarkten beconcurreren elkaar dag in dag uit en een medium dat 100% exposure weet te brengen draagt bij aan die paar extra procenten ‘zwevende klanten’ die op koopjes uit zijn. Daar is het hen om te doen."
"Ook een multimedia ondernemer die graag zijn nieuwste CD’s en DVD’s aan de man probeert te brengen weet een horde van vele duizenden scholieren te bereiken die in de weekeinden tijdens hun weekendbaantje of vakantiewerk koffie drinken uit een reclame beker. "’s ochtends ‘ballûh rezen’ *1 en ’s middags de nieuwste CD van Lady Gaga halen, maar dan wel bij hem! Zo werkt ’t toch!"
Maar waar zit nu die kostenbesparing? Kosten worden bespaard door zowel de adverteerder - die is een relatief gering bedrag kwijt voor zijn advertentie-uitingen - als de onderneming waar de koffiebekertjes gebruikt worden, want die ziet zijn bekertjes nl. betaald worden door de adverteerder. Zo snijdt het mes aan twee kanten! We inspireren samenwerken, koffiedrinken en besparen tegelijkertijd kosten.
Samen in de regio, maar wellicht ook daarbuiten. Be inpired, be creative.
Om de actie een extra impuls te geven zal Van der Windt de ontwikkelingskosten van o.a. ontwerp (drukbeeld) en cliché (drukplaten) voor snelle beslissers met een duidelijk cross-advertisings-doel voor haar rekening nemen. Zo wordt het wel heel aantrekkelijk om lekker en goedkoop koffie te drinken. De bekertjes zijn in oplagen vanaf 50.000 stuks te maken.
Tip: probeer meerdere adverteerders te strikken dan gaat koffiedrinken zelfs geld in het laatje brengen.
Voor opdrachten of meer informatie kunt u zich wenden tot Van der Windt verpakking B.V. Nieuweweg 10 - Honselersdijk. Web: www.vanderwindt.com – Ronald Borst 0174 636218, mail to: ronald.borst@vanderwindt.com
*1 Red: Uit Westlands woordenboek: ballûh rezen = tomaten plukken
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: