Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Agro & Co ziet veel marktkansen voor Real Food producten

Nederland kent een totale foodomzet van ongeveer 53 miljard euro, waarvan 60% afkomstig is uit de retail en 40% uit de foodservice. De laatste jaren is er een toenemende vraag naar producten die zich onderscheiden in kwaliteit, smaak, versheid, authenticiteit en herkomst. Deze kenmerken behoren bij de 'Real Food' producten, waarbij duurzaam produceren een belangrijke waarde is. De marktpotentie van Real Food wordt geschat op 15 tot 20% van de totale voedingsmiddelenomzet.

Op dit moment is 'Real Food' al een belangrijke drager van innovaties als het gaat om nieuwe retail-, distributie- en verpakkingsconcepten. Het biedt vooral voor primaire producenten de mogelijkheid tot creatie van meer toegevoegde waarde en vergroot hun zichtbaarheid naar de markt.

Agro & Co ondersteunt de ontwikkeling van dit soort producten op verschillende manieren. Activiteiten die in 2010 op stapel staan zijn de oprichting van het Kennisnet Realfood, ontwikkeling van een aanpak voor borging van de kernwaarden van 'Real Food' in de keten en ondersteuning van nieuwe afzetconcepten. Daarnaast bestaan vergevorderde plannen voor de organisatie van een 'Real Food event' in het najaar van 2010.

bron: Agro & Co
Publicatiedatum: