EU-Commissie opent online stemming biologisch logo
Design- en kunststudenten uit heel Europa werden door de Commissie aangemoedigd om een label te ontwerpen voor bioproducten. Dat nieuwe logo moet de EU zowel binnen als buiten haar grenzen vertegenwoordigen. Het mag geen woorden of letters bevatten, moet makkelijk te onthouden zijn en moeiteloos in verband kunnen gebracht worden met zowel de Europese Unie als de biologische landbouw.
De wedstrijd vond plaats van april tot juni. In totaal dienden 3.422 designers in spe originele voorstellen in. Vervolgens selecteerde een internationale jury de drie beste creaties. Die zijn voortaan online consulteerbaar door het grote publiek. Tot 31 januari kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriet ontwerp.
"Door de online stemming wil de Europese Commissie ervoor zorgen dat het nieuwe logo bij zoveel mogelijk mensen in de smaak valt", zegt eurocommissaris Fischer Boel. "Tegelijkertijd draagt een open selectieprocedure bij aan het uiteindelijke doel om mensen bewust te maken van het belang van biologische landbouw".
Bron: Vilt