Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EU-Commissie opent online stemming biologisch logo

De Europese Commissie nodigt alle Europeanen uit om vanaf vandaag hun stem uit te brengen op één van de drie logo's die nog in de running zijn om in de toekomst de biologische landbouw te promoten. In tegenstelling tot het bestaande logo wordt de winnende inzending verplicht voor alle voorverpakte biologische producten.

Design- en kunststudenten uit heel Europa werden door de Commissie aangemoedigd om een label te ontwerpen voor bioproducten. Dat nieuwe logo moet de EU zowel binnen als buiten haar grenzen vertegenwoordigen. Het mag geen woorden of letters bevatten, moet makkelijk te onthouden zijn en moeiteloos in verband kunnen gebracht worden met zowel de Europese Unie als de biologische landbouw.

De wedstrijd vond plaats van april tot juni. In totaal dienden 3.422 designers in spe originele voorstellen in. Vervolgens selecteerde een internationale jury de drie beste creaties. Die zijn voortaan online consulteerbaar door het grote publiek. Tot 31 januari kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriet ontwerp.

"Door de online stemming wil de Europese Commissie ervoor zorgen dat het nieuwe logo bij zoveel mogelijk mensen in de smaak valt", zegt eurocommissaris Fischer Boel. "Tegelijkertijd draagt een open selectieprocedure bij aan het uiteindelijke doel om mensen bewust te maken van het belang van biologische landbouw".

Bron: Vilt
Publicatiedatum: