Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkt wint omzet van foodservice en speciaalzaak

Supermarkten zijn in 2009 goed met 26,5 miljard euro omzet goed voor 47,6% van de totale omzet in food. Daarmee scoorden ze in pure foodomzet een plus van 3,5%. Foodservice heeft een daling van 3,4% ten opzichte van vorig jaar. En ook de speciaalzaken hebben het met een daling van 3,9% slecht gedaan. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland.

De daling van 3,4% van de totale foodservicemarkt komt grotendeels voor rekening van de klassieke horeca. Met name de gemaksector heeft het in 2009 goed gedaan met een stijging van 4,9%. Pompshops, fastservice formules, snackbars, en foodservice outlets bij retail en op stations hebben relatief een goed jaar gehad.

bron: FoodService Instituut Nederland9 
Publicatiedatum: