"Hele keten ingericht op zo min mogelijk doublures en kosten zonder waarde"
Irenke Meekma van Bakker Barendrecht en Bas Hauwert van Albert Heijn
Bakker Barendrecht doet binnen de spelregels van Albert Heijn al jaren de inkoop van agf-producten voor Albert Heijn. "De ketenbeheersing die we destijds gerealiseerd hebben, proberen ze nu overal", constateert Meekma. "Onze telers worden iets minder bruin als de zon schijnt, maar ook minder nat als het heeft geregend. Daarmee zijn we niet elke dag de beste, maar op lange termijn wel de winnaar van de markt."
"Wij eisen van onze telers kwaliteit, voedselveiligheid en beschikbaarheid. Dat geldt zowel voor de Nederlandse als buitenlandse telers. Onze telers weten ver vooruit wat ze moeten leveren en wij produceren niet meer dan we nodig hebben", vervolgt Meekma. Ze schat dat 80 tot 90% van het agf-aanbod bij Albert Heijn afkomstig is van de eigen telers.