Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Claude Guérin van Nunhems:

"Pleasure is more important than price"

Tholen - Het plezier en de beleving van de consument is belangrijker dan de prijs. Dat zei Claude Guérin van Nunhems, ketenmanager Europese retail binnen Nunhems, in zijn presentatie op de AGF Kennisdag op dinsdag 24 november. Claude gaf een presentatie over de impact van kwaliteitsfruit op herhaalaankopen. Daarbij vroeg hij de aanwezigen te denken als klant. "Als op de hoogte bent van de emotionele band van de klant met het product, dan kun je daar iets mee doen."



Volgens Claude is voor de consument 'pleasure' het belangrijkst maar spelen ook trends een rol. De smaak van het product heeft volgens hem de meeste macht, terwijl het uiterlijk de consument nog kan verleiden. "Wat je ziet en ruikt bepaalt hoe de consument het product visualiseert, maar de smaak bepaalt uiteindelijk of er een herhaalaankoop komt." Dit betekent dat de consumptie-ervaring erg invloedrijk is en bepaalt of het product weer op de boodschappenlijst komt.



Claude vertelt dat consumenten tegenwoordig worden overspoeld met reclame. Het is volgens hem de kunst om de klant de mogelijkheid te geven zelf te kiezen, zonder dat ze daarbij de 'verkeerde' keuze maken. Een merk kan daarbij helpen, maar moet wel het product identificeren en door de hele keten herkenbaar zijn. Ook daarin komt smaak weer terug. "Pleasure is more important than price", aldus Claude. Ofwel: kwaliteit staat boven prijs. De kwaliteit is waar Nunhems zich op richt, en pas daarna gaan zij zich bezighouden met de marketing.



Vervolgens vertelde Claude hoe Nunhems deze bevindingen heeft gebruikt om de ideale meloen op de markt te brengen. Klik hier voor de presentatie.

Voor meer informatie:
Claude Guérin
European Supply Chain Coördinator
Nunhems France
Tel . +33 (0)241 311 294
Fax +33 (0)241 31 12 83
www.nunhems.com