"Pleasure is more important than price"
Volgens Claude is voor de consument 'pleasure' het belangrijkst maar spelen ook trends een rol. De smaak van het product heeft volgens hem de meeste macht, terwijl het uiterlijk de consument nog kan verleiden. "Wat je ziet en ruikt bepaalt hoe de consument het product visualiseert, maar de smaak bepaalt uiteindelijk of er een herhaalaankoop komt." Dit betekent dat de consumptie-ervaring erg invloedrijk is en bepaalt of het product weer op de boodschappenlijst komt.
Claude vertelt dat consumenten tegenwoordig worden overspoeld met reclame. Het is volgens hem de kunst om de klant de mogelijkheid te geven zelf te kiezen, zonder dat ze daarbij de 'verkeerde' keuze maken. Een merk kan daarbij helpen, maar moet wel het product identificeren en door de hele keten herkenbaar zijn. Ook daarin komt smaak weer terug. "Pleasure is more important than price", aldus Claude. Ofwel: kwaliteit staat boven prijs. De kwaliteit is waar Nunhems zich op richt, en pas daarna gaan zij zich bezighouden met de marketing.
Vervolgens vertelde Claude hoe Nunhems deze bevindingen heeft gebruikt om de ideale meloen op de markt te brengen. Klik hier voor de presentatie.
Voor meer informatie:
Claude Guérin
European Supply Chain Coördinator
Nunhems France
Tel . +33 (0)241 311 294
Fax +33 (0)241 31 12 83
www.nunhems.com