Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlander eet wel biologisch, maar kent geen merken

Eén op de drie Nederlanders koopt regelmatig biologische voeding. Toch kent men nauwelijks biologische merken. Gemiddeld kent men maar één merk en 47% kan zelfs geen enkel biologisch merk noemen. Dit blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Sanoma Uitgevers.

Van de respondenten zegt 80% wel eens biologisch te eten en 15% doet dit meestal of geregeld. Ook de terminologie is ingeburgerd, 98% is bekend met de term biologisch en 55% met de term organisch. De term organic is bij 51% van de consumenten bekend. De belangrijkste reden om biologische producten te kopen is het milieu, het gezondheidsvoordeel en een betere smaak. De omzet van biologische voedingsmiddelen is in de eerste helft van 2009 zo'n 10% gestegen. In 2008 bedroeg de omzet 583 miljoen euro

Bron: Sanoma Uitgevers
Publicatiedatum: