Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Corné Ooms van BestelVers:

"Meer transactie in de keten door middel van internet"

Tholen - Tijdens het Symposium 'Supervers' bij Hogeschool HAS den Bosch ging Corné Ooms in op de ontwikkelingen van BestelVers, de eerste landelijke webshop voor dagverse agf-producten. "Wij zijn de grootste verssupermarkt van Nederland en zijn 24 op 7 open", vertelde Ooms trots. "We zijn gestart met (biologische) groenten en fruit en starten nu langzaam op met brood, zuivel, vlees en gesneden groenten. Ook ben ik op de Horti Fair geweest, om te kijken of er mogelijkheden zijn bij de sierteelt."



De leveranciers van BestelVers zijn in de meeste gevallen telers. Zij krijgen om half acht de voorlopige order en om 12 uur de definitieve bestelling. Om kwart over 12 staan de bestelbusjes van BestelVers bij de leveranciers. Daarna vindt er "micro-crossdocking" plaats en worden de bestellingen door TNT de volgende dag bij de klant afgeleverd. Producten worden in een 'koelzak', eventueel aangevuld metkeolelementen naar de klant verstuurd, inclusief een versheidslabel datverkleurt bij 7ºC. Het moeilijkste product om te verzenden zijn overigens bananen.

De klant volgt het proces via de computer. Is hij niet thuis, dan wordt het pakket bij de buren afgeleverd of bij één van de 2.000 afhaalpunten van TNT in Nederland. Binnen drie uur krijgt de klant van BestelVers antwoord op eventuele klachten. Op de vraag of het voor een teler lonend is om elke dag vijf dozen komkommers af te leveren, reageerde Corné: "Natuurlijk, want de teler krijgt er een identiteit voor terug. Via displays op internet zien de mensen wie de teler is en hoe hij zijn producten teelt. Zodoende komt er meer transactie in de keten door middel van internet. Overigens hebben ook de grootste exotenimporteurs ons graag als klant!"

Opvallend genoeg bestaat 40% van de klandizie van BestelVers uit 50-plussers. Ook jonge tweeverdieners weten de weg naar de verswebshop inmiddels te vinden. Groeikansen ziet Corné nog volop. "De omzet van albert.nl in een jaar tijd is gestegen van 103 naar 150 miljoen. En met vers hebben we een uniek element, waarmee we iets doen wat een ander niet doet. Dat is toch fantastisch. Wij zijn zzp'ers met als doel om lol te hebben in ons werk!"

Voor meer informatie: www.bestelvers.nl