B-double
Dick Denby, directeur van het transportbedrijf, besloot tot deze opmerkelijke stap nadat hij uitgebreid juridisch advies had ingewonnen. In principe is hij in overtreding met het inzetten van een zogeheten Longer Heavier Vehicle (LHV). Hij stelt daar tegenover dat het inzetten van zijn B-double de CO2-uitstoot terugdringt, resulteert in dat vrachtwagens minder ruimte op de weg claimen en het de productiviteit van het Britse bedrijfsleven verhoogt.Denby heeft een B-double ontwikkeld in samenwerking met de Nederlandse trailerbouwer Jumbo. Het span heeft een stuuras op de linktrailer en ook de tweede trailer zou een stuuras kunnen hebben.
Juridisch experiment
Naast het technische experiment zegt Denby ook graag het juridische experiment aan te gaan. "We hebben de wet uitgeplozen en we geloven dat de LZV behoorlijk legaal is op de Britse wegen zolang we de gewichtslimieten en de draaicirkel in acht nemen.""En aangezien onze juridische voorbereiding goed in elkaar steekt, zijn we er niet nerveus onder", vervolgt Denby. "Mochten we uiteindelijk in de rechtzaal belanden, dan kunnen we zeggen dat we alles gedaan hebben wat betreft onderhandlingen met het ministerie van verkeer. Dit ministerie heeft vervolgens erkent dat niet zij, maar de rechter bepaalt of de LZV's legaal of illegaal zijn", zo legt Denby uit.