Tomaten en paprika’s van De Ruiter Seeds in de grootste keuken van Nederland
De polonaise, veel decibellen en een 'wave' door het voetbalstadium met 10.000 kinderen. Dit zijn normaal de ingrediënten die je tegenkomt bij een concert van de popgroep K3. Ditmaal was het TV-kok Pierre Wind die de kinderen uit klas 7 en 8 van basisscholen uit Noord- en Zuid-Holland dolenthousiast wist te maken voor 'de schijf van vijf' en '200 gram groenten per dag'. In het ADO-stadion in ‘s-Gravenhage was een educatief evenement georganiseerd in het kader van de 'Week van de Smaak' om kinderen dichterbij de gezonde producten uit de agrarische sector te krijgen. Deze dag stond in het teken van gezond voedsel en met plezier bewegen.
De Ruiter Seeds, altijd nieuwsgierig naar de mening van de consument van morgen, was hierbij aanwezig, om de kinderen met behulp van twee quizzen meer wegwijs te maken in de wereld van de paprika en de tomaat. Daarnaast konden zij zelf de heerlijke smaak van de De Ruiter Seeds rassen van ‘Vitalientje’ snoeptomaten en ‘Sweet-Bite’ snackpaprika’s proeven. De producten waren, via FrEsteem, beschikbaar gesteld door Royal Pride en Vitapep.
Tijdens het hoofdprogramma, waar de 10.000 kinderen allemaal tegelijk in het stadion zaten, werd met de binnenkomst van twee sky-divers de uitreiking bekend gemaakt van de drie klassen die in de loop van 2010 een schoolreisje kunnen maken naar het DRS Pepper Experience Center of de DRS Demokas Tomaat. Hier kunnen zij zelf ervaren hoe de 350 verschillende paprikarassen en de 400 verschillende tomatenrassen eruit zien en alles te weten komen over de Tomaat en de Paprika. De Ruiter Seeds kijkt terug op een zeer geslaagd evenement wat zeker voor herhaling vatbaar is, het was één groot feest!
Klik hier voor de uitzending van het jeugdjournaal
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: