Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
kwaliteit tot in de puntjes

QualityforU staat met nieuwe planten in de kas weer klaar voor nieuwe seizoen

De leden van QualityforU hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. Kwaliteit van hun paprika’s, maar ook de kwaliteit van het personeelsbeleid, de omgeving en het productie- en sorteerproces is een continu aandachtspunt. Alleen op die manier kunnen de telers hun doelen waarmaken: maatwerk leveren aan service supermarkten in het VK, Nederland, Zwitserland en andere kwaliteitsmarkten.

Om de kwaliteit te kunnen waarborgen zijn de 20 paprikatelers van QualityforU door diverse keuringsinstanties erkend en gecertificeerd volgens onder andere GlobalGAP en Nature’s Choice. De leden Dutch Colours en 4evergreen hebben hiervoor zelfs het BRC certificaat. Ook dit jaar hebben alle leden van QualityforU de vereiste audits weer behaald. Met de nieuwe planten in de kassen staat QualityforU weer klaar voor het nieuwe seizoen!

De British Retail Consortium (BRC) is een inspectieprotocol gebruikt door Britse retailers en omvat eisen waaraan leveranciers moeten voldoen. De BRC vereist dat een kwaliteitssysteem aanwezig is, dat HACCP toegepast wordt en dat de omgeving, het product, het proces en het personeel in dit systeem opgenomen zijn (Goede Hygiëne Praktijk vereisten). Met een BRC-certificaat voldoet een producent in principe in één keer aan alle eisen die de Britse supermarkten stellen.

De hoge kwaliteitseisen die de telers van QualityforU nastreven zijn niet alleen een vraag vanuit de markt. Ook de maatschappij vraagt om bewuster om te gaan met milieu, personeel en omgeving. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is geen doelstelling van de telers, maar zit van nature in de ondernemers ingebakken. Zo hebben vijf leden van QualityforU deze zomer meegedaan aan een pilot van Productschap Tuinbouw om te komen tot een MVO-jaarverslag. Kijk voor meer informatie op: www.QualityforU.nl
Publicatiedatum: