Algemeen directeur Timo Huges van FloraHolland (links) en directeur Wim van der Loo van de Horti Fair bezegelen met een handdruk de intensivering van de samenwerking.
Dit jaar wordt de Horti Fair in de huidige vorm voor de negende keer gehouden in Amsterdam RAI, als voortzetting van de in de Nederlandse tuinbouw gewortelde vakbeurzen in Aalsmeer (sinds 1963) en Bleiswijk (sinds 1972). Anno 2008 heeft de Horti Fair deelnemers uit zo'n vijftig landen, waarvan de helft uit Nederland, en een internationaal hoogstaande reputatie. Van de ruim 46.000 bezoekers beveelt 90% de Horti Fair bij collega's aan, zo blijkt uit onderzoek. "Samen met onze deelnemers willen we die hoge waardering ook dit jaar halen", aldus directeur Wim van der Loo van de Horti Fair. "Daartoe vergroten we de service, zijn er nieuwe paviljoens en initiatieven en is er veel aandacht voor het beursthema 'Duurzaam Groeien', energie, innovaties en kennisoverdracht. Daarbij werken we samen met deelnemers en tuinbouworganisaties. Want de Horti Fair is er voor en door de tuinbouw. En net als de tuinbouw blijven we innoveren", licht hij toe.
Vergroting service voor bezoekers
De Horti Fair is gratis voor vakgenoten, die uitnodigingen/toegangskaarten krijgen van deelnemers en via 31 tuinbouwvakbladen. Van der Loo: "Wij kunnen ons dan ook nauwelijks voorstellen, dat branchegenoten geen uitnodiging ontvangen voor de Horti Fair 2008." Bezoekers hoeven zich niet (vooraf) te registreren. De shuttleservices naar de Horti Fair vanuit Nederlandse tuinbouwgebieden worden geïntensiveerd en uitgebreid. Met preferred parking wordt aan bezoekers parkeergarantie geboden in de parkeergarages van het beursgebouw. De website www.hortifair.nl is wederom uitgebreid en geeft een actueel overzicht van alle deelnemers, producten en diensten van de Horti Fair.Met bijna 400 beursintroducties van 985 deelnemers kregen bijna 50.000 bezoekers op de Horti Fair 2007 talloze ideeën aangereikt om de efficiency te verbeteren
Voor alle bezoekers is er de dagelijkse, tweetalige beurskrant Horti Fair Daily News, met een complete plattegrond, het laatste beursnieuws en een praktisch overzicht van alle activiteiten op de betreffende bezoekdag. Er zijn speciale routes voor nieuwe producten/diensten en het beursthema 'Duurzaam Groeien'. De bewegwijzering en informatievoorziening is gemoderniseerd met bijna 800 beeldschermen in alle beurshallen van de Horti Fair. De segmentering van de vakbeurs is op hoofdlijnen hetzelfde en daarmee volgt de Horti Fair de ontwikkelingen in de tuinbouw. Het segment handel/diensten is, inclusief het sterk vergrote retaildeel, verplaatst naar beurshal 7 en tuinbouwtoelevering is uitgebreid in hal 2 en 3. Daarmee is de organisatie erin geslaagd een iets compactere Horti Fair te organiseren, die dankzij de hoge kwaliteit van het deelnemersveld een compleet, tuinbouwbreed en ketendiep overzicht geeft van alle internationale ontwikkelingen.