Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse fastfoodindustrie koopt vaker groenten uit kassen

De fastfoodindustrie lijkt zich te realiseren dat ze hun producten het beste van binnenteeltbedrijven kunnen kopen en Grow Pod Solutions kan een oplossing bieden voor bedrijven die op zoek zijn naar een gewas van hoge kwaliteit die jaarrond geteeld kan worden.

Volgens de Wall Street Journal wil fastfoodketen Wendy's bijvoorbeeld de risicofactoren die geassocieerd worden met de vollegrondsteelt en onvoorspelbaar weer voorkomen en voorzien ze zichzelf nu van een constante voorraad van verse voeding door een overstap naar de binnenteelt.

De overstap van Wendy's is een voorbeeld van de groeiende trend om voeding lokaal te telen en in te kopen. Consumenten vinden het een prettig idee dat ze lokale bedrijven zo kunnen steunen en bedrijven gebruiken lokale leveranciers om de kwaliteit te verbeteren, kosten te besparen en marges te verhogen.

Wendy's zegt dat het verwacht dat de overstap ook sociale voordelen zal hebben, net als voordelen voor het milieu, waaronder een verminderd gebruik van bestrijdingsmiddelen.



Grow Pods zijn vervoerbaar en kunnen bijna overal geplaatst worden. Het systeem is instelbaar en de units kunnen op elkaar geplaatst worden om enorme geautomatiseerde teeltlocaties te creƫren. Grow Pods hebben weinig water nodig, bevatten gepatenteerd water, een luchtfiltratiesysteem, spectraal ingestelde verlichting en een gebalanceerd gesloten milieu, waardoor het gebruik van bestrijdingsmiddelen overbodig wordt.

George Natzic, de directeur van Grow Pod Solutions, zegt dat hij naast fastfoodbedrijven ook verwacht dat geautomatiseerde bedrijven uit de groenten- en fruitsector interesse zullen hebben in het systeem.

"Zelfs biologische groenten en fruit moeten vroeg geoogst worden om het transport naar de distributiecentra en winkels goed te doorstaan," zegt Natzig. "Maar met de Grow Pod kun je een tomaat plukken als deze het meest vers en smaakvol is en binnen enkele minuten in de winkelschappen leggen."

Grow Pods worden gemaakt in de VS. Het geautomatiseerde binnenteeltsysteem van het bedrijf zorgt ervoor dat bedrijven, gemeenschappen en entrepreneurs jaarrond op de locatie van hun keuze gezonde groenten en fruit kunnen produceren, die bovendien vrij zijn van bestrijdingsmiddelen en andere schadelijke stoffen.

Voor meer informatie:
Grow Pod Solutions
877-284-6776
info@growpodsolutions.com
www.growpodsolutions.com
Publicatiedatum: