Abonneren

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Rijk Zwaan presenteert snackgroenten op Asia Fruit Logistica

Van one-bite komkommer tot Silky Pink-tomaten

Snacktomaten in alle kleuren, de One-bite komkommer en Silky Pink-tomaten inclusief verpakkingsideeën: deze en meer innovaties presenteert Rijk Zwaan op de Asia Fruit Logistica van 5 tot en met 7 september 2018 in Hong Kong.
 
Voor de twaalfde keer is het Nederlandse groentenveredelingsbedrijf op deze uiterst belangrijke beurs. Snackgroente is het voornaamste thema, omdat dit een blijvende trend in de retail en horeca is. Net als in de rest van de wereld kiezen Aziatische consumenten steeds vaker voor groente 'on the go', snacktomaatjes voorop.
 
Gezonde snacks met verpakking 
Rijk Zwaan presenteert een uitgebreid assortiment smaakvolle snackgroenten in alle kleuren en vormen: rode, oranje en gele snoeptomaten, een peervormig tomaatje, groene, mintkleurige en bicolor minikomkommers en veelkleurige minipaprika's. Uniek is het Onebite komkommertje van maar 5 centimeter. De presentatie is inclusief robuuste en aantrekkelijke verpakkingen, uitermate geschikt voor de online verkoop in Azië.
 
Silky Pink, hydroponics en meloenen 
Op de beurs laat het groentenveredelingsbedrijf ook de nieuwste aanwinsten zien in de roze tomatenlijn Silky Pink. Deze heerlijk zoete, typisch Aziatische tomaat is er niet enkel in een cocktailvariant, maar nu eveneens in cherry- en beefformaat. Eveneens nieuw in het assortiment zijn de verschillende kleuren van het zoetepuntpaprikalabel Sweet Palermo. Verder deelt Rijk Zwaan verschillende innovaties in het brede sla-assortiment, onder meer nieuwe rassen die bijzonder geschikt zijn voor hydroponicsteelt en plantfactories. Op de stand is meer te voelen en proeven: heerlijk zoete Golden Emerald-meloenen met een snelle teeltcyclus en uitgebreide ziektenresistentie, bijvoorbeeld. 
 
Sparring partner voor ketenpartners 
Op de beurs gaat het groentenveredelingsbedrijf graag het gesprek aan met Aziatische ketenpartners over de ontwikkeling van het groentenschap, zoals dat ook gebeurt in het eigen Retail Center in Berlijn. Rijk Zwaan deelt smaak- en consumentenonderzoek met telers, groentenverwerkers en retailers en speelt een actieve rol in categorymanagement, positionering, promotie en verpakking. Met als doel gezamenlijk de markt voor groente verder te ontwikkelen, onder het motto 'Sharing a healthy future'. 
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven