Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Spar-Colruyt koopt eerste kist aardbeien voor goede doel
Seizoensstart 2018 Coöperatie Hoogstraten
Op woensdag 21 maart werd het nieuwe seizoen daarom feestelijk geopend op Coöperatie Hoogstraten cv. De ideale gelegenheid om het volledige productassortiment in de kijker te zetten en te focussen op nieuwigheden voor het komende seizoen. Naast aardbeien verhandelt Coöperatie Hoogstraten cv vooral tomaat, paprika en komkommer. Vorig jaar realiseerde de coöperatie een productomzet van 236 miljoen euro en een zakencijfer van 290 miljoen euro, opnieuw een lichte stijging tov 2016.
Sofie Dumont, Guy & Luc Van de Poel & Eric Lambinon
Na de persconferentie werd naar jaarlijkse traditie een kist aardbeien geveild voor het goede doel. Deze kist ging naar Spar – Colruyt aan de prijs van € 500 per 500g. Door inbreng van Coöperatie Hoogstraten cv, in naam van de telers, werd de opbrengst verdubbeld. Het bedrag van € 8.000 werd overhandigd aan Sofie Dumont, ambassadrice van Stichting tegen Kanker. Het motto van Stichting tegen kanker is : samen voor het leven gaan, want als het om kanker gaat is hopen toegestaan. Stichting tegen Kanker ondersteunt de wetenschap en ze boeken vooruitgang in opsporing en preventie. Ook begeleiden ze patiënten en hun familie.
Aankoop doos : Raf Van Rooy & Eric Lambinon
Eric Lambinon (aankoper) van Spar – Colruyt is verheugd met de aankoop van deze aardbeien. "Wij zijn blij deze aardbeien te kunnen kopen en zo mee het startschot te geven van het Belgische aardbeiseizoen. Met deze aankoop willen we het belang van lokale productie onderstrepen. Het is onze filosofie om zoveel mogelijk Belgische producten aan te bieden. We zetten volop in op partnerships met lokale producenten. Dat we hiermee ook nog ons steentje kunnen bijdragen aan een nationaal goed doel is mooi meegenomen!"