


Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- Crisisupdate: 'Gratis' elektriciteit en piek in gasprijs
- Grootste Britse tomatenteler gaat uitbreiden na overname
- Van het gas af met waterstof-wkk
- Machine- en wagenpark loonbedrijven ondergaat metamorfose na fusie
- 'Zonnepanelenkasdek’ als carport of overkapping fruitbomen: “Inschuiven en dichtklappen”
Weer
De kracht van een multi-channel strategie
Voor elke behoefte een eigen verkoopkanaal
Naast in de reguliere supermarkten en speciaalzaken worden producten steeds vaker online gekocht, waarna deze worden bezorgd of kunnen worden opgehaald bij pick-up points. Voor onderweg zijn er to-go supermarkten of food services met convenience producten en op andere momenten worden speciale conceptstores bezocht waarin bijvoorbeeld een bepaald product of thema centraal staat. Versbeleving – het zien, ruiken en proeven van verse producten – wordt vooral bij de food services en conceptstores uitgelicht.
Jumbo supermarkt en zijn multi-channel strategie
Tegenwoordig bieden steeds meer retailers hun producten aan via meerdere kanalen: de multi-channel strategie. Zo bedient Jumbo zijn consumenten niet alleen via lokale supermarkten of zijn webshop – inclusief bezorgservice en pick-up points – maar ook via conceptstores als de 'Foodmarkt', die naast een mooi gepresenteerd, uitgebreid assortiment ook een 'Foodmarkt café' heeft om consumenten van koffie en iets lekkers te voorzien.
De kruisbestuiving tussen Jumbo en La Place
Met de overname van La Place, creëert Jumbo nieuwe kruisbestuivingen. De reguliere Jumbo supermarkt en de webshop verkopen bijvoorbeeld enkele La Place producten als koffie en chocoladeletters. En de meest recente conceptstore, 'Jumbo City' – een compacte winkel bij station Eindhoven – verkoopt zowel boodschappen als dagverse convenience producten uit eigen keuken en bakkerij. Jumbo supermarkt, Foodmarkt en La Place worden hier op enkele vierkante meters samen gepresenteerd.
Conceptstores en bijpassende producten voor elke behoefte
Retailers zijn pas succesvol wanneer het voor consumenten glashelder is waar zij op welk moment hun producten kunnen kopen. Retailers zouden hun concept stores en bijpassende producten moeten laten aansluiten bij de specifieke behoeften van consumenten. Het moet niet uitmaken of dat nou een uitgebreide winkelervaring in het weekend is, een paar snelle boodschappen op weg naar huis of een lekkere koffie met een broodje op het station.
Sommige verkoopkanalen zijn tijd-, trend- en plaatsgebonden; deze concepten veranderen continu. Maar wanneer de behoefte van consumenten centraal blijft staan en retailers daar slim op inspelen, zullen zij hun (verse) producten altijd met succes kunnen blijven verkopen.
Voor meer informatie:
Prominent
Wim van den Berg
+31 (0)6 5756 4346
w.vandenberg@doorpartners.nl
www.prominent-tomatoes.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2020-04-29 Groothandel Gebrs van Aarle krijgt Nederlandse primeur Tasty Tom Mini
- 2020-04-10 Spaanse paprikaproductie blijft groeien
- 2020-03-13 Schouten maakt zich sterk om cosmetische eisen aan groenten en fruit te laten vallen
- 2020-01-09 Nederlandse exportomzet groenten en fruit stijgt naar €11,9 miljard
- 2018-09-24 Elektrolysewatersysteem om planten gezond te maken en ziekten te voorkomen
- 2018-09-17 Partnerschap bedrijven en universiteit helpt Mexicaanse glastuinbouw
- 2018-09-17 Waterkoeling en waterdichtheid in LED-armaturen
- 2018-09-17 "Verticale teeltproductie: gemakkelijk in constructie en transport "
- 2018-09-14 "Diffuus glas is de investering zeker waard"
- 2018-09-14 Voortzetting kennisontwikkeling LED belichting in tomaat
- 2018-09-14 Steppend door de kas
- 2018-09-14 "Waterzuivering onmisbaar bij oplopend natriumgehalte"
- 2018-09-13 Voorkomen emissie tijdens teeltwisseling substraatteelt
- 2018-09-13 Toelating klaarmaken voor publicatie in ECHA-biocidendatabank
- 2018-09-13 "Werknemers huisvesten in de buurt, dát is belangrijk"
- 2018-09-13 Nauwelijks Poolse champignons te verkrijgen
- 2018-09-13 Gebruiksvoorschriften aangepast aan EU-verbod buitengebruik neonicotinoïden
- 2018-09-13 Hoe zilver-gestabiliseerde waterstofperoxide micro-organismen bestrijdt
- 2018-09-12 "Na dramatische tomatenmarkt deze zomer is deze prijsstijging ook ongezond"
- 2018-09-12 Tomaten in nieuwbouw weer verzekerd van genoeg licht