BrightFarms staat op de lijst van Inc. Magazine van de top 10 meest succesvolle startups in de voedings- en drankensector. Naast merken als Halo Top en Chef's Cut Real Jerky was BrightFarms het enige verse productenmerk dat de lijst haalde.
Het bedrijf is de afgelopen drie jaar met meer dan 1800% gegroeid door kasbedrijven te bouwen voor toonaangevende retailers zoals Ahold-Delhaize en Roundy's (Kroger). Eerder dit jaar stond BrightFarms al nummer 235 op de lijst van Inc. Magazine van de 500 snelstgroeiende privébedrijven in de VS.
De groei wordt gedragen door een aantal belangrijke leiders uit de voedingsmiddelensector, waaronder Vicepresident Verkoop Dean Martel, voormalig sales executive bij Fresh Express; Vicepresident Marketing Abby Prior en Vicepresident Operations Josh Norbury, die eerst bij Bimbo Bakeries zat, en nog vele anderen.
"Onze snelle groei vloeit voort uit de enorme vraag van consumenten naar lokaal geteelde producten," volgens BrightFarms CEO Paul Lightfoot. "We zijn de volgende groeifase van ons bedrijf aan het voorbereiden en zijn van plan om elke belangrijke grootstedelijke markt in het land te betreden."
BrightFarms exploiteert drie commerciële kasbedrijven in Rochelle, Illinois; Culpeper, Virginia; en Bucks County, Pennsylvania en bouwt momenteel een andere in Wilmington, Ohio. Het bedrijf is van plan om de komende drie jaar nog eens 10-15 kassen te openen.