Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Buitendijk Slaman introduceert Masterlift

“Op onderhoud kunnen we het verschil maken”

Tholen - De Masterlift is de fonkelnieuwe MPT van Buitendijk Slaman en eerlijk is eerlijk, hij lijkt qua uiterlijk best wel op vertrouwde machine. Het is vooral de binnenkant die veel ingenieuzer uitgevoerd is. "Op onderhoud kunnen we het verschil maken", vertelt Matthias Haakman. "Dat is het belangrijkste punt waarop nog bespaard kan worden. Dat hebben we dus gedaan."


 
Voor de ontwikkeling van de Masterlift is er vanuit de basis opnieuw gekeken naar het ontwerp van de Multi Purpose Trolley. In samenspraak met klanten is er ingezet op verbetering van het onderhoud. "Mensen werken niet harder als de kar opeens harder rijdt", vindt Matthias. "Ok, hij is nu uitgevoerd met een turbo-knop waarmee je maximaal 120m/min kan rijden - maar dat gaat het verschil qua ROI niet maken. Het grootst mogelijke verbeterpunt daarin bleek het onderhoud aan het machinepark. Dat kost tijd, kost geld. Alles wat we daarop kunnen besparen, is directe winst voor de gebruiker." Buitendijk Slaman heeft hiervoor naar andere sectoren gekeken. "De offshore, de maritieme markt zit vol handige oplossingen – al moeten machines in de tuinbouw wel onder zware omstandigheden kunnen functioneren."
 
Goed, genoeg gekletst - wat is er nou eigenlijk concreet veranderd aan dat ding? Een van de belangrijkste voordelen die de nieuwe MPT met zich meedraagt, is het ontbreken van koolborstels in de rijmotor. "Die moesten normaal elke paar jaar vervangen worden. Dat hoeft niet meer, want die zitten er dus niet meer in. We hebben een efficiëntere motor toegepast in de Masterlift." Een tweede punt is dat er nauwelijks meer geolied hoeft te worden. "De lagers en de dragende delen zijn in principe onderhoudsvrij." Ook de accu-kwaliteit is verbeterd. "Hij is krachtiger (75m/min ipv 65) en hoeft minder vaak opgeladen te worden. Daardoor verbetert ook de levensduur."




 
Een van de verbeterpunten die wel van buiten af 
te zien is, is het hekwerk. "Doordat we gebruik maken van een ovale buis, 
heb je inwendig meer ruimte. We zien dat de MPT bij gebruik vaak vastgebonden wordt en dan gaat het hek uit het verband. Dankzij de zijpalen blijft de constructie heel stevig."
 
Wie Matthias niet stopt, kan zo nog een 
half uur slimme verbeterpunten van de Masterlift behoren. Er zijn er behoorlijk wat. De kern blijft dat de kwaliteit minimaal hetzelfde is als de vorige MPT en dat het onderhoud het grote punt van onderscheid is. Flink balen dus voor klanten die momenteel een bestelling hebben lopen? "Nee", vindt Matthias. "Vanaf nu leveren we het nieuwe model aan iedereen uit. De drie proefseries die dit jaar rondgereden hebben, bevielen zo goed, dat vanaf nu iedereen die een MPT besteld heeft, de Masterlift kan verwachten."

Links: Matthias met dealer CMW in Engeland op road-trip met de Masterlift, waarna een Britse tomatenteler besloot over te gaan op aanschaf. 


Voor meer informatie:
Buitendijk-Slaman
Zernikestraat 2 | P.O. Box 119
2665 ZJ Bleiswijk
The Netherlands
P. +31 (0)10 521 63 77
F. +31 (0)10 521 90 73
info@buitendijk-slaman.nl
www.buitendijk-slaman.nl