Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Klanten vragen niet om een machine, maar om een totaaloplossing"

Tholen - Hortimat is de laatste jaren flink gegroeid in het leveren van gebruikte en gereviseerde machines. Dezeactiviteit breidt zich steeds verder uit. Af te leveren machines en projecten worden steeds groter en klanten vertegenwoordigen steeds vaker grote bedrijfsorganisaties. "Klanten vragen niet alleen om een gereviseerde machine maar om de totaaloplossing", vertelt directeur Geert van der Meer. 

Dit betekent in de praktijk dat naast bijvoorbeeld een paprikasorteermachine ook een geïntegreerd oogst- en lossysteem gewenst is inclusief een logistieke oplossing voor het gesorteerde product. Om aan deze vraag te kunnen voldoen, is inmiddels de werkplaats van Hortimat uitgegroeid van 500m² naar 2.000m² en er is een geautomatiseerd onderdelen opslagsysteem geïnstalleerd. 


2000m² werkplaats 

Brand new 
Hortimat heeft inmiddels ook een pakket nieuwe producten in haar verkooplijn. Deze zijn op de website te vinden onder de naam: Brand new.
Goed voorbeeld van een paar nieuwe producten zijn de nieuwe elektro-buisrailwagens en de Bio Bull gewasshredder. "Wij zijn officiële dealer van deze nieuwe producten voor Nederland en Europa, Canada US, Mexico", vertelt Geert. "Er is een groeiende vraag en er vinden steeds meer klanten de weg voor deze nieuwe producten." 
 



Nieuwe buisrailwagens

Nieuw on board 
Peter Marcel Nauta ( controller Hortimat ) versterkt sinds half 2017 het Hortimat team en stuurt het optimalisatieproces aan. Volgens hem zijn inmiddels alle werkprocessen bij Hortimat hierop ingericht. "Het ERP-systeem waar we mee werken, koppelt alle informatiestromen in het bedrijf: De website, offreren en voorraadbeheer tot en met orderadministratie, facturatie en werkplaats. Het is een georganiseerde manier van werken."

Geert: "Dit wordt door het hele bedrijf gedragen. Iedereen werkt daar aan mee. Er is een grote betrokkenheid van alle werknemers. We willen verder groeien, dan moet alles goed geregeld zijn." Het blijven optimaliseren van de werkprocessen is daarom de rode draad van Hortimat. "Om verdere groei te kunnen realiseren en kwaliteit te blijven waarborgen, is het optimaliseren van de werkprocessen hoofdzaak." 


Links naar rechts: Geert van der Meer, Stef van der Linden en Peter-Marcel Nauta

Stef van der Linden is sinds kort ook werkzaam bij Hortimat. "Hij gaat een belangrijke rol spelen op gebied van website en voorraadbeheer. Tevens gaat Stef de sociale media beheren zodat de activiteiten en projecten van Hortimat onder de aandacht blijft van geïnteresseerde mensen.

Voor meer informatie:
Hortimat
Vlotlaan 192
2681TV Monster 
Nederland
T +31(0)174 38 71 10
F +31(0)174 21 39 94

Geert van der Meer