Jong Fruit kreeg deze kans om te starten met de bramenproductie door de kas over te nemen van de nabijgelegen familie Schoenmakers, die de eerste jaren zelf nog de helft van het areaal van Jong Fruit terug huurt, zodat het bedrijf geleidelijk in de bramenteelt kan groeien. "We hebben deze stap ook nadrukkelijk in samenspraak gezet men onze afnemer The Greenery, die aangaf op zoek te zijn naar uitbreiding in de bramen."

"Onderdeel van onze bredere bedrijfsstrategie is de aanleg van ruim 30.000 vierkante meter trayvelden voor de opkweek van eigen planten. Ook voor de bramen hebben we ons eigen plantmateriaal ontwikkeld", vertelt Rob. "We zoeken niet het makkelijkste product, want de bramenteelt is nog arbeidsintensiever dan de aardbeien. In de aardbeien zijn we belichte teelt een pionier geweest in jaarrond teelt en we kijken hoe we de bramenteelt ook op kunnen rekken door in elk seizoen te zorgen voor constante hoge kwaliteit."
Daarbij heeft de ondernemer ook voor de bramenafzet een duidelijke visie. "Ons doel is om de bramenconsumptie verder te bevorderen. Samen met The Greenery willen we de retailmarkt voorzien van de hoogste kwaliteit bramen. In mijn ogen zit er geen enkele retailer te wachten op de daghandel. We willen de afzet dan ook programmagestuurd aanvliegen en niet bij de klok zitten te wachten tot een afnemer interesse toont."
Voor meer informatie:
Rob van der Wouw
Jong Fruit
Vaartweg 14
5106 ND Dongen
rob@jongfruit.eu
www.jongfruit.eu