Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Nele Van Avermaet, VLAM
"Vlaamse bedrijven komen graag op Fruit Attraction"
Tholen - "Een tevreden editie", zo keken de bedrijven die onder de vleugels van de VLAM op de Fruit Attraction stonden volgens Nele Van Avermaet terug op de driedaagse beurs in Madrid.
Nele Van Avermaet van VLAM tijdens de Fruit Attraction in Madrid. Rechts achter haar is een afscheiding te zien met een ander standje, dat sinds dit jaar nieuw is bij de VLAM. Het moet voor wat meer privacy zorgen bij de organisaties.
Dit jaar zijn er twee bedrijven op het eiland van de VLAM bijgekomen. Daardoor stond de teller van Belgische bedrijven op elf. Acht daarvan zijn bedrijven die zich bezig houden met groenten en fruit, drie daarvan focussen zich op de aardappelen.
De elf bedrijven die bij de VLAM staan, komen volgens Nele graag in Madrid. Volgens haar merkt zij dat de standhouders positiever zijn over de Fruit Attraction in vergelijking met de Fruit Logistica. "In Madrid is er meer tijd om te praten", zegt Nele. "Toch blijft de beurs in Spanje ook groeien en merken wij dat het steeds internationale wordt. Dat zien wij buiten de beurs om trouwens ook. Zo hebben wij onlangs nog Europees geld gekregen om ongeveer drie jaar lang de Belgische Conference-peren te promoten in China. De verre landen worden steeds belangrijker."
Het eiland van VLAM in Madrid.
Meer privacy
Daarnaast was de opstelling van de stands onder VLAM dit jaar net iets anders opgezet. Hoewel voorgaande jaren alle bedrijven bij elkaar in een ruimte zaten, krijgen de standhouders dit jaar net een beetje meer privacy. "Dit jaar zijn er afscheidingen gemaakt tussen de stands", vertelt Nele. "Bedrijven zijn toch zaken aan het doen en dan is een beetje privacy wel belangrijk. Eerst was het zo dat de bedrijven soms letterlijk met elkaar aan tafel zaten. De bedrijven die onder de VLAM staan, ervaren dit extra beetje privacy als positief."