In stand houden lokale bedrijven zeer belangrijk voor consumenten New England

Voor consumenten uit de staat New England in Amerika is het belangrijk dat ze bij het kopen van versproducten lokaal teeltland in stand helpen houden, de lokale economie steunen en producten kopen waarop geen bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van de universiteit van New Hampshire.



In het noorden van New England bloeit de lokale teeltsector op. Er bestaan zelfs wetten in Maine, Vermont en New Hampshire die als doel hebben om de lokale teeltsector uit te breiden en verbeteren. Om ervoor te zorgen dat deze uitbreiding een succes wordt, hebben onderzoekers van de universiteit van New Hampshire een regionale enquête gehouden over wat consumenten belangrijk vinden wat betreft lokaal geteelde voeding. 

Uit het onderzoek bleek dat 54% van de deelnemers het "zeer belangrijk" vindt dat de versproducten die ze kopen lokaal teeltland in stand houdt. Dit was dan ook de belangrijkste factor bij het kopen van versproducten. Andere factoren die de deelnemers "zeer belangrijk" noemden, zijn het steunen van de lokale economie (46%) en het kopen van producten waarbij geen bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt (45%). 

Verrassend genoeg lieten deelnemers weten dat ze het slechts "redelijk belangrijk" vonden dat de producten die ze kopen lokaal geteeld worden. Daarnaast werd de biologische teelt het vaakst "niet belangrijk" genoemd (20%). 

"Consumenten hebben gelijke redenen om lokaal geteeld en biologische producten te kopen, zoals het steunen van de lokale economie, het eten van gezonde voeding en de goede kwaliteit van de producten. De prijs is echter de belangrijkste reden voor mensen om geen lokaal geteelde en biologische producten te kopen. Daarnaast blijkt dat consumenten vaker een nieuw product kopen wanneer ze het eerst kunnen proeven. Ook verschilt de voorkeur voor reclame voor de producten door de leeftijd van consumenten. Zo hebben oudere consumenten een voorkeur voor advertenties in kranten en jongere consumenten voor reclame op sociale media. Beide groepen vinden mond-tot-mondreclame echter de beste manier op informatie te krijgen over lokale verkopers," zo zeggen de onderzoekers. 

De resultaten van het onderzoeken zullen worden besproken tijdens de 9e jaarlijkse NH Direct Marketing Conference die op woensdag 1 november zal plaatsvinden. Ook staan de resultaten van het onderzoek in de publicatie, Why Do or Don't New Englanders Buy Local Produce?

Bron: University of New Hampshire (Lori Wright)

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.