

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Nieuwe hydraulische hydrokar gaat binnenkort met loonwerker de kas in
- "Absolute vochtgehalte, een onmisbaar instrument in de klimaatregeling"
- "Paasvraag naar Hollandse aardbeien komt nu goed los"
- Crisisupdate: 'Wintersportprobleem' treft ook energiemarkt
- Amerikaanse startup Upward Farms stopt alle vertical farmingactiviteiten
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Lidl neemt 8,2% van de Spaanse tuinbouwexport voor zijn rekening
Lidl is uitgegroeid tot een van de belangrijkste exportplatforms voor Spaanse producten, nadat de keten in 2016 1,4 miljoen ton Spaanse AGF had ingekocht - 7% van de totale productie - en 85% daarvan (1,2 miljoen ton) exporteerde naar de 10.000 Europese winkels van de supermarktketen.
De inkoop- en marketingdirecteur van Lidl, Miguel Paradela, heeft bevestigd dat de supermarktketen vastbesloten is om Spaanse tuinbouwproducten te blijven kopen en verklaarde dat het bedrijf zal bijdragen aan de promotie van de consumptie ervan, zowel in Spanje als internationaal.
"Wij zijn een van de meest dynamische bedrijven wat betreft de promotie van Spaanse groenten en fruit. Met ons model van gecombineerde inkopen vergemakkelijken wij de export van de Spaanse tuinbouwproducten en helpen we zo onze leveranciers. Door onze betrokkenheid zijn zij in staat gebruik te maken van onze 10.000+ winkels in 28 Europese landen. Deze betrokkenheid bij de Spaanse landbouw stelt ons in staat een beslissende bijdrage te leveren aan de duurzame ontwikkeling van de sector."
Lidl exporteert meer dan 50 soorten Spaanse groenten en fruit. De meest geëxporteerde producten zijn meloenen en watermeloenen, citrus (citroenen en sinaasappelen) en tomaten. Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn de belangrijkste afzetmarkten.
Tegelijkertijd gaat de supermarktketen zich meer en meer inzetten voor gezond en duurzaam voedsel, bijvoorbeeld door de promotie van 100% biologische producten. Op deze manier heeft het bedrijf in 2017 het assortiment biologische groenten en fruit verdubbeld, een assortiment dat nu al meer dan 10% van zijn groenten- en fruitproducten omvat en waarvan de verkoop verviervoudigde.
Bron:Europa Press
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2020-08-17 Zweedse koop- en eetgewoonten veranderd door corona
- 2020-08-13 Waitrose haalt meer omzet met vega-barbecueproducten
- 2020-07-22 "Als de supermarkt bovenwettelijke eisen stelt aan de teler, dan moeten ze daar ook voor betalen"
- 2020-07-21 Jumbo brengt Foodmarkt naar België
- 2020-07-21 Walmart zet Britse supermarktketen Asda opnieuw in de etalage
- 2020-07-20 Sterk resultaat herstel voor Jan Linders in eerste helft 2020
- 2020-07-17 Hoe heeft de coronaviruscrisis het supermarktlandschap in het VK veranderd?
- 2020-07-15 Omzet Jumbo flink gestegen in eerste jaarhelft
- 2020-07-14 CBL reageert op boerenprotesten bij distributiecentra supermarkten
- 2020-07-10 België verplicht mondkapje in supermarkten, winkels en andere openbare ruimtes
- 2020-07-09 "Waarom demonstrerende boeren bij supermarkten aan het verkeerde adres zijn"
- 2020-07-08 Spaanse teler krijgt bedankbezoekje van retailer na piekverkoop tomaten tijdens corona
- 2020-07-07 Deka-baas Pieter Rozendaal vertrekt naar Action
- 2020-07-07 Met blauwe bessen komt al het zachtfruit deze zomer bij PLUS van eigen bodem
- 2020-06-24 Omzetgroei Nederlandse retail omhoog bijgesteld: +7,2% groei
- 2020-06-24 Jumbo ziet af van de koop van HEMA
- 2020-06-18 Als de courgettes zo 'duur' zijn, dan maar een appel
- 2020-06-17 "Trendbreuk: Jumbo al 3 weken duurder in AGF dan AH, Picnic volgt"
- 2020-06-12 "Opening horeca drukt omzetpiek supermarkten"
- 2020-06-12 Duitse export daalt met 31%, btw-verlaging gevolgen voor Nederlandse supermarkten