



Abonneren
Vacatures
- Accountmanager
- Ervaring in Mexicaanse tuinbouw
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- Crisisupdate: 'Gratis' elektriciteit en piek in gasprijs
- Machine- en wagenpark loonbedrijven ondergaat metamorfose na fusie
- 'Zonnepanelenkasdek’ als carport of overkapping fruitbomen: “Inschuiven en dichtklappen”
- "In het begin geloofde niemand dat we in staat waren om zo'n groot project vanuit het niets op te starten"
- Jonge ondernemer gelooft in grondgebonden kasteelt sla, Aziatische groenten en kruiden
Weer
Jacco de Groot, Groot & Zn.:
"Verstekelingenproblematiek is een drama"
Tholen - "De verstekelingenproblematiek is een drama," zegt Jacco de Groot van logistiek dienstverlener J. de Groot & Zn in reactie op het bericht dat transportbedrijf Reinig stopt met ritten naar Engeland. In De Telegraaf spreekt de directie van het Groningse bedrijf van bedreigingen met stokken en aanvallen met stenen. Ook J. de Groot & Zn die dagelijks 3 tot 4 vrachtwagens met AGF door de tunnel naar het Verenigd Koninkrijk vervoert, heeft veel last van de mensensmokkelbendes. "De jungle is dan wel weg, maar de problematiek blijft. De politiek besteedt er te weinig aandacht aan. Het is levensgevaarlijk", aldus Jacco.
Maatregelen
De J. de Groot & Zn heeft diverse maatregelen genomen om de veiligheid van chauffeurs en goederen te waarborgen. "We hebben luchtsloten op de trailers aangebracht en de chauffeurs mogen vanaf Gent tot aan Calais niet stoppen", vertelt Jacco. Eenmaal op de parkeerplaats in Calais kunnen de vrachtwagens door een scan rijden en zijn daarna gevrijwaard, mochten verstekelingen aangetroffen worden.
Havens
De problematiek speelt niet alleen rondom de tunnel naar het Verenigd Koninkrijk, ook in de havens van IJmuiden en Hoek van Holland wordt het probleem volgens Jacco groter. "Ook daar moet je tegenwoordig steeds voorzichtiger zijn."
Niet alle AGF-logistieke dienstverleners ervaren evengrote last van verstekelingen. Marcel van Bruggen van ABC Logistics: "Wij hebben geconditioneerd transport en rijden met gesloten en verzegelde containers. Daar kunnen verstekelingen niet makkelijk binnenklimmen." Voor DailyFresh Logistics zijn de ferry's de hoofdroute naar het Verenigd Koninkrijk, van de tunnel wordt minder vaak gebruik gemaakt. De indruk is dat de overzeese routes veiliger zijn.
Maatregelen
De J. de Groot & Zn heeft diverse maatregelen genomen om de veiligheid van chauffeurs en goederen te waarborgen. "We hebben luchtsloten op de trailers aangebracht en de chauffeurs mogen vanaf Gent tot aan Calais niet stoppen", vertelt Jacco. Eenmaal op de parkeerplaats in Calais kunnen de vrachtwagens door een scan rijden en zijn daarna gevrijwaard, mochten verstekelingen aangetroffen worden.
Havens
De problematiek speelt niet alleen rondom de tunnel naar het Verenigd Koninkrijk, ook in de havens van IJmuiden en Hoek van Holland wordt het probleem volgens Jacco groter. "Ook daar moet je tegenwoordig steeds voorzichtiger zijn."
Niet alle AGF-logistieke dienstverleners ervaren evengrote last van verstekelingen. Marcel van Bruggen van ABC Logistics: "Wij hebben geconditioneerd transport en rijden met gesloten en verzegelde containers. Daar kunnen verstekelingen niet makkelijk binnenklimmen." Voor DailyFresh Logistics zijn de ferry's de hoofdroute naar het Verenigd Koninkrijk, van de tunnel wordt minder vaak gebruik gemaakt. De indruk is dat de overzeese routes veiliger zijn.
Publicatiedatum:
Auteur:
Marjet Lubbers
©
GroentenNieuws.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-17 Zero Emissie Stadslogistiek lanceert stappenplan Elektrisch Rijden
- 2023-03-17 MSC/Maersk schrappen Azië-Europa-dienst én gaan langzamer varen
- 2023-03-16 Eerste motorloze en elektrische opleggerkoelunit in Nederland in gebruik genomen door RTR Holland
- 2023-03-15 Veel hinder verwacht in Frankrijk en Griekenland door stakingen
- 2023-03-15 "Commissie Van Geest vliegt uit de bocht over vrachtwagenheffing"
- 2023-03-14 Omzetstijging Nederlandse transportsector vierde kwartaal minder groot
- 2023-03-10 Nieuw crossdockcentrum DLG Maasdijk
- 2023-03-10 TLN tegen verplichte update transitietachograaf
- 2023-03-10 “Deze duurzaamheidspilot met containervervoer via binnenvaart toont aan dat we een businesscase hebben”
- 2023-03-09 “We hebben een ongelofelijk eerste jaar achter de rug”
- 2023-03-08 VN pakt scheepvaartroutes aan met 'historisch' akkoord over bescherming oceanen
- 2023-03-08 "Goede tijden, slechte tijden voor nieuwe containerrederijen"
- 2023-03-08 Twee keer meer e-trucks verkocht in 2022, nog wel laag aandeel van totaal
- 2023-03-07 "Grote retailers te passief met verduurzaming containerscheepvaart"
- 2023-03-07 "Grote zorgen bij bedrijfsleven om douanesystemen"
- 2023-03-07 Tunnelonderhoud Liefkenshoektunnel op donderdag 16 maart
- 2023-03-07 "Mondiale luchtvrachtcapaciteit voor het eerst boven pre-corona"
- 2023-03-06 Nieuwe generatie achteruitrijalarm maakt beter duidelijk waar gevaar vandaan komt
- 2023-03-03 "Containertarieven dalen dit jaar verder, zelfs prijzenoorlog blijft mogelijk"
- 2023-03-03 Schiphol ziet aantal vrachtvluchten verder wegzakken