Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomaten aanbieden op het juiste moment, ook in de winter

Hoe wordt een goede trostomaat een geweldige trostomaat? Door haar op het juiste moment, op de juiste plaats en aan de juiste shoppers aan te bieden. Maar hoe doet u dat? Het shoppermodel van Prominent geeft inzicht in de vier fasen van hun aankoopproces. Het begrijpen van hun behoeften is essentieel om sales te kunnen verhogen.

Het shoppermodel: diagram
Tegenwoordig hebben shoppers een flexibeler houding dan 10 jaar geleden als het om de aankoop van producten gaat. Ze zijn beter geïnformeerd, gebruiken meerdere verkoopkanalen om de items te kopen en hun verwachtingen veranderen afhankelijk van de verschillende fases van hun winkelcyclus.



Het shopper-model is een tool die helpt om moderne shoppers beter te begrijpen gedurende hun aankoopproces. Het diagram volgt hun winkelcyclus en benoemt vier cruciale fases: 'consument', 'winkel', 'categorie' en 'product'. Deze fases zijn nauw met elkaar verbonden en worden gestimuleerd door 'activatie' en 'resultaat'.

Inzicht om sales te verhogen
Om sales te verhogen, is het cruciaal om shoppers in elke fase van hun winkelcyclus te begrijpen. Het shoppermodel kan helpen hun wensen en verwachtingen te verhelderen en de elementen, die een belangrijke rol spelen in hun aankoopproces, te benoemen. Voor het aanscherpen van een klantgerichte benadering is zulk inzicht van grote waarde. Het laat telers, leveranciers en winkeliers de juiste middelen kiezen die uiteindelijk leiden tot een maximale klanttevredenheid.

Voor meer informatie:
Prominent
Wim van den Berg
+31 (0)6 5756 4346
[email protected]
www.prominent-tomatoes.nl
Publicatiedatum: