Tomaten aanbieden op het juiste moment, ook in de winter
Het shoppermodel: diagram
Tegenwoordig hebben shoppers een flexibeler houding dan 10 jaar geleden als het om de aankoop van producten gaat. Ze zijn beter geïnformeerd, gebruiken meerdere verkoopkanalen om de items te kopen en hun verwachtingen veranderen afhankelijk van de verschillende fases van hun winkelcyclus.
Het shopper-model is een tool die helpt om moderne shoppers beter te begrijpen gedurende hun aankoopproces. Het diagram volgt hun winkelcyclus en benoemt vier cruciale fases: 'consument', 'winkel', 'categorie' en 'product'. Deze fases zijn nauw met elkaar verbonden en worden gestimuleerd door 'activatie' en 'resultaat'.
Inzicht om sales te verhogen
Om sales te verhogen, is het cruciaal om shoppers in elke fase van hun winkelcyclus te begrijpen. Het shoppermodel kan helpen hun wensen en verwachtingen te verhelderen en de elementen, die een belangrijke rol spelen in hun aankoopproces, te benoemen. Voor het aanscherpen van een klantgerichte benadering is zulk inzicht van grote waarde. Het laat telers, leveranciers en winkeliers de juiste middelen kiezen die uiteindelijk leiden tot een maximale klanttevredenheid.
Voor meer informatie:
Prominent
Wim van den Berg
+31 (0)6 5756 4346
[email protected]
www.prominent-tomatoes.nl