Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Foodsafari voor Gewoon Vers en Groenteman met Ster-deelnemers

Dinsdag 4 oktober j.l. namen Gewoon Vers leden en deelnemers aan de Groenteman met Ster verkiezing deel aan de Gebrs van Aarle Foodsafari inspiratietour te Amsterdam. Onder leiding van Andrea Paffarini (SVO) en Sandra Keegel (ADN) bezochten de specialisten een grote verscheidenheid aan Food – en Retailformules in de verschillende wijken van Amsterdam waaronder de Jordaan, de Pijp en Haarlemmermeerstraat. Hierbij stond het "out of the box" denken centraal. Er werden geen traditionele AGF-zaken bezocht maar juist meer de niche spelers waarbij duidelijk naar voren komt hoe belangrijk het is om je randassortiment ook goed op orde te hebben als Versspecialist. De klant komt allang niet meer voor die ene bloemkool maar is op zoek naar het totaalconcept.



Er is vooral veel inspiratie opgedaan in:
  • Presentatietechnieken van de producten in de winkels (en etalages) waarin duidelijk het verleiden van de consument centraal staat (proeverijen en open deur beleid)
  • Trends op het gebied van salades (vooral de verschillende invloeden vanuit de multiculturele samenleving kwamen sterk naar voren)
  • Food-service concepten zoals Ready to eat, To go, Eat-at-Home met alleen dagverse ingrediënten.
  • Communicatie richting de consument over de productsamenstelling van salades,maaltijden en soepen (glutenvrij, sugar-free, fat-free, vegetarisch)
  • Opkomst sapkuren en sappen d.m.v. cold-press systeem i.p.v. op smoothie-basis
  • Toepassingen op het gebied van social media.


Enkele reacties van de deelnemers aan deze tour:
Jos Schouten: "Het cold-press systeem is zeker van meerwaarde en interessant om toe te passen"
Ton Kanters: "Het gevulde aardappelconcept als hoofdmaaltijd is direct toe te passen in mijn winkel"
Rob Beukert: "Leuk om de toepasbaarheid van diverse verpakkingen te zien in combinatie met verfrissende productkaartjes. Hier ga ik zeker iets mee doen."

Het was een leerzame dag waarin de collega's onderling ook met elkaar van gedachten konden wisselen over de opgedane kennis, inspiratie en tips. De dag werd afgesloten met een heerlijk diner.

Bron: Weeknieuws Gebr. van Aarle
Publicatiedatum: