Er is vooral veel inspiratie opgedaan in:
- Presentatietechnieken van de producten in de winkels (en etalages) waarin duidelijk het verleiden van de consument centraal staat (proeverijen en open deur beleid)
- Trends op het gebied van salades (vooral de verschillende invloeden vanuit de multiculturele samenleving kwamen sterk naar voren)
- Food-service concepten zoals Ready to eat, To go, Eat-at-Home met alleen dagverse ingrediënten.
- Communicatie richting de consument over de productsamenstelling van salades,maaltijden en soepen (glutenvrij, sugar-free, fat-free, vegetarisch)
- Opkomst sapkuren en sappen d.m.v. cold-press systeem i.p.v. op smoothie-basis
- Toepassingen op het gebied van social media.
Jos Schouten: "Het cold-press systeem is zeker van meerwaarde en interessant om toe te passen"
Ton Kanters: "Het gevulde aardappelconcept als hoofdmaaltijd is direct toe te passen in mijn winkel"
Rob Beukert: "Leuk om de toepasbaarheid van diverse verpakkingen te zien in combinatie met verfrissende productkaartjes. Hier ga ik zeker iets mee doen."
Het was een leerzame dag waarin de collega's onderling ook met elkaar van gedachten konden wisselen over de opgedane kennis, inspiratie en tips. De dag werd afgesloten met een heerlijk diner.
Bron: Weeknieuws Gebr. van Aarle