Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Britse salademarkt profiteert van lange zomer
De Britse salademarkt heeft geprofiteerd van een langere zomer. Door de extra warme septembermaand met meer zonuren en warme nachten is zowel consumptie als productie gestegen.
Anthony Gardiner, Marketingdirecteur bij G's Fresh: "Het is een erg interessant jaar geweest. Over het algemeen hadden we genoeg aanbod om aan de vraag te voldoen dankzij het goede weer, maar we moeten nog kijken wat er nu gaat gebeuren. Er zal snel Spaans aanbod komen, maar we hebben nog enkele weken over voor het Britse gewas."
Het is een uitdagend groeiseizoen geweest aangezien het warm was wanneer het koel had moeten zijn en koel wanneer het warm moest zijn. Er was ook veel regen, vooral in juni.
"We blijven groei zien in de gemengde sla variƫteit ondanks het feit dat de daling van supermarktprijzen voor ijsbergsla twee jaar geleden ervoor heeft gezorgd dat veel consumenten dat product zijn gaan kopen," legt Anthony uit. " Items zoals saladeschalen liggen ook goed in de markt.
Het vers gesneden salade aanbod, 'fresh & naked from G's' deed het deze zomer goed en heeft zowel bij Tesco als Ocado groei gezien. "We hebben enkele nieuwe productlijnen gelanceerd onder het merk deze zomer. Dit waren een Superfood Mix met erwtenscheuten, mini boerenkool en spinazie en Pittige Gemengde Blaadjes met wasabi rucola, mosterd, rucola en rode bietensla. Beide productlijnen werden exclusief bij de Britse Tesco verkocht."