Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deze trends spotte Vision on Food op Fruit Logistica

Tijdens Fruit Logistica 2016 spotte Ammerlaan Vision on Food, een bureau voor innovatie in de agrarische en voedselsector, verschillende trends. Dit vonden zij de meest opvallende trends:

IJs en bevroren pulp van 'super'fruits zonder suiker uit Brazilië. Bekend, zoals de açiabes, maar ook onbekend zoals de cupuaçu. Waarschijnlijk binnenkort in Nederland.



Paddenstoelen met natuurlijke vitamine D uit Nederland. Die vitamine ontwikkelt de paddenstoel zelf door het 'ouderwetse' telen van de firma Banken uit Limburg, waarbij de paddenstoel een periode wordt belicht.



Roze sla uit Italië uit de familie van radicchio.
Deze karaktervolle sla met licht bittere smaak is ideaal om de inmiddels wat verstofte (gesneden) slacategorie weer sjeu te geven.



'Rozen'sla ook uit Italië. Ook uit de familie van de radicchio. Licht bitter en visueel zo aantrekkelijk dat het schap van verse kroppen sla heel veel kracht geeft.



Reuzenradijzen uit Limburg. Een combinatie van kleur en opkomende smaaktrends – bitter, scherp, structuur – in een bijna vergeten product. Het bedrijf Sous Fresh stelt elke maand een box samen met bijzondere producten. Speciaal voor topkoks. Zo inspireren ze koks en leren het bedrijf zelf wat wel en (nog) niet aanslaat. Proefondervindelijk trendondzerzoek – ook een nieuwe trend.



Knolcapucien of op zijn Engels 'mashua' lijkt qua smaak lijkt op radijs, maar heeft veel meer complexiteit. Als je het wilt proeven zul je het midden-Oosten moeten want BeFresh verkoopt dit knolletje vooral aan die landen.



Minibietjes in alle kleure
n zijn niet nieuw, maar wel het ultieme voorbeeld van de trend in kleine groenten en kleur.



Rode kiwi's, ook weer zo'n voorbeeld kleur, pas dit najaar op de markt, dus geen idee nog hoe ze smaken.



Mini-appeltjes horen thuis in de – op de beurs alom aanwezige – trend van anti-voedselverspilling. Hier zijn ze met drieën verpakt als snack.



En tenslotte vind je trends ook in de prullenbak! Dit soort snackworteltjes zijn het dus niet meer!?



Voor meer informatie:
www.annekeammerlaan.nl

Publicatiedatum: