Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
onthulling nieuw logo

“Licht staat bij Hortilux aan basis van alles”

Tholen - Een feestelijk moment en een volle loods afgelopen vrijdag bij Hortilux Schréder. Het bedrijf heeft de fusie met B&W Installaties gevierd met het onthullen van het nieuwe logo op het bedrijfspand. Na de officiële fusie van Hortilux Schréder en B&W Installaties op 1 januari, is afgelopen vrijdag door de medewerkers het glas geheven. Door de ontwikkeling van armaturen te combineren met de installatie en onderhoud ervan, gaat het bedrijf zich meer en meer richten op totaaloplossingen in groeilichtsystemen.




 
Licht
Het is een logische stap in de inmiddels veertigjarige geschiedenis van het bedrijf. In 1976 al werd Poot Lichtenergie opgericht, de voorganger van Hortilux en in 1997 ging Hortilux zelf van start. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren in hoge mate bijgedragen aan de ontwikkeling van belichting in de tuinbouw. "In 1999 maakten we als eerste het produceren van groentegewassen met groeilicht mogelijk", memoreerde Ronald Monster vrijdag. "En met de introductie van het 400 Volt 600-Watt-armatuur maakten we de grootschalige toepassing hiervan mogelijk in 2000." In 2005 kwam daar in samenwerking met Philips ook het 1000 Watt-armatuur bij. Belangrijk de laatste jaren is natuurlijk de opmars van LED-belichting. In 2008 ging het bedrijf van start met de multi-layer LED en dit jaar introduceert Hortilux een nieuwe generatie LED-armaturen: TOP, Inter en Multi-LED.


En de medewerkers voor het nieuwe logo. Hoeveel het er precies zijn...


...wordt pas duidelijk van boven! Bekijk de uitvergroting van de foto hier.
 
En dit jaar natuurlijk ook de fusie. Voor de medewerkers van de bedrijven betekent dat werken met nieuwe collega's - al kenden de meeste elkaar al door de jarenlange samenwerking tussen de twee bedrijven. Op het gebouw ging het licht aan van het nieuwe logo en de medewerkers werden voorzien van jacks met het nieuwe logo. In de nieuwe huisstijl draait het om het lichtprisma. "De basis van gewasgroei en rendement", vindt Monster. "Licht staat bij Hortilux aan de basis van alles. Voor ons is groeilicht meer dan alleen hardware. Wij kijken samen met de klant naar lichtbehoefte, gewas-groei en rendement. Het totaalconcept is belangrijk. Dat wordt benadrukt in ons nieuwe logo maar ook in onze pay-off: the concept of grow light.".
 
Voor algemene informatie:
Hortilux Schréder B.V.
Chantal Oostvogels, marketing manager
Vlotlaan 412
2681 TV Monster
T: +31(0)174 286628
M: 06 36453285
E: [email protected]
www.hortilux.com