Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canarische tomaten krijgen grip op Zweedse markt

De Provinciale Federatie van Groente- en Fruitexporteurs van Las Palmas (FEDEX) en de Provinciale Vereniging van Telers en Exporteurs van Tomaten van Tenerife (ACETO) voeren in samenwerking met Proexca en de Cabildo van Fuerteventura een promotiecampagne op de Zweedse markt. Deze valt samen met de exporttoename van tomaten.

Het seizoen van 2015/2016 benadert zijn piek met een toename in volume van 5000 ton vergeleken met dezelfde periode in het seizoen van 2014/2015. Toen was er sprake van strenge winteromstandigheden, die het begin van het seizoen hadden uitgesteld.

De oogst van dit seizoen verloopt normaal, hoewel de wispelturigheid van de markt heeft gezorgd voor schommelende prijzen in de afgelopen weken. Deze neigen zich naar boven te stabiliseren.

Het succes dat werd verkregen bij de promotiecampagne van het vorige seizoen heeft Canarische tomatentelers gemotiveerd om meer loyaliteit te verkrijgen bij Zweedse consumenten, die in toenemende mate een voorliefde voor het product ontwikkelen. Dit keer wordt de promotie gehouden via internet en sociale media wegens het hoge gebruik van deze kanalen in Zweden. Berichten over de kwaliteiten en verschillen van Canarische tomaten met zijn concurrenten vormen een sleutelrol in de campagne.

De Scandinavische markt en dan met name Zweden is een van de belangrijkste bestemmingen voor Canarische tomaten, die exponentieel gegroeid zijn in de laatste jaren.

De promotiecampagne begon op 15 december en zal aflopen op 25 januari. Hij vindt plaats in het framework van het 130ste jubileum van de tomatenexportactiviteiten van de Canarische Eilanden, onder het motto "130 jaar aan teelt van de beste tomaten van Zuid-Europa."

Aan het einde van de campagne wordt een loterij georganiseerd, waarmee consumenten een trip voor twee kunnen winnen naar Fuerteventura, waar naast een strandvakantie ook de faciliteiten en plantages van Cooperativa Gran Tarajal bezocht kunnen worden.

Bron: fedex.es
Publicatiedatum: