Sam Robinson, Helen Warren en Sarah Huntley bij de stand van LoveBeets in Hong Kong.
Voorafgaand aan de lancering van LoveBeets, zat de Australische bietensector in een enorme daling, door beslissingen van lokale verwerkers om de productie naar het binnenland te verhuizen. "Maar dit schrikte ons niet af. We zagen het juist als mogelijkheid", aldus Sam. "De bietensector was in verval, maar Australië en Nieuw-Zeeland hebben de grootste bietenconsumptie ter wereld en dus besloten we daar een kijkje te nemen. Toen we de mannen van G's ontmoetten en we op elkaars businessbenadering bleken aan te sluiten, besloten we samen te gaan werken."
LoveBeets verkoopt momenteel babybieten in vacuümverpakkingen, alsook biologische sappen. "G's heeft de licentie voor de sappen, dus we zullen er ook hier een kleine proef mee doen", vertelt Sam. "Ons basisproduct is vacuümverpakte biet, maar we hebben ook een reeks gemarineerde producten - met balsamicoazijn, chilipeper, jeneverbes en zwarte peper. Onze producten bevatten geen toegevoegde conserveermiddelen."
Helen legt uit dat het bedrijf sterk aanwezig is in de sociale media: een groot onderdeel van de promotie is het delen van bietenrecepten met klanten. "We doen veel aan Facebookreclame gericht op trendy foodies, die dit soort pagina's volgen. Deze zomer versturen we verpakkingen bieten naar foodbloggers, zodat ze erover kunnen schrijven. Dat deden we vorige zomer ook met groot succes. We doen ook veel aan reclame op verkooppunten, zoals receptkaarten in winkels, of flyers die informeren over de gezondheidsvoordelen", laat Sam weten. "Het belangrijkste met versproducten is consumenten ertoe aanzetten ze uit te proberen", besluit Sam. "Want proberen mensen onze bieten, dan worden ze fan."
Voor meer informatie:
Helen Warren
LoveBeets
E-mail: helen.warren@one harvest.com.au
www.lovebeets.com.au