Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
slecht nieuws voor supermarkten

Maaltijdboxen-markt goed voor 60 miljoen euro

De consument van tegenwoordig zoekt gemak. Anno 2014 is de niche van de maaltijdboxen één van dé groeisectoren in de voedingsmiddelenindustrie. Er zijn in Nederland diverse partijen, die dozen, kratten of kistjes vol etenswaren en bijbehorende recepten, aan huis bezorgt. Voorbeelden zijn Streekbox, HelloFresh en BeterBio. Eén van de nieuwkomers is Marley Spoon. Dit meldt het Financieel Dagblad.



In totaal worden op dit moment wekelijks zo'n dertigduizend maaltijdboxen afgeleverd aan Nederlandse voordeuren. Bij een gemiddelde prijs van zo'n €40 per krat bedraagt de omvang van de gehele markt ruim €60 mln op jaarbasis.

Een bedrijf dat van deze ontwikkelingen de vruchten plukt, is Leen Menken. Het concern uit Zoetermeer begon in 2012 met logistiek voor e-commerce, speciaal gericht op verse producten. Juist de maaltijdboxenindustrie is binnen die tak van sport een enorme groeimotor voor het bedrijf. Waar de populariteit van maaltijdboxen goed nieuws is voor een partij als Leen Menken, zou die voor supermarkten weleens minder positief uit kunnen pakken.

Bron: Financieel Dagblad
Publicatiedatum: