Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Snacker Funfoods genomineerd voor Glazen Tulp 2015

Johan de Hoog: “Groenteplanten geen concurrentie, maar promotie voor de groenten”

Tholen - Snacker Funfoods van Plantenkwekerij Van der Lugt is met de Snacker Radijs door FloraHolland genomineerd voor de Glazen Tulp 2015. De Glazen Tulp is een prestigieuze prijs voor de beste marktintroductie van het jaar in de sierteeltsector.



Snacker Funfoods levert kleine groenteplanten (tomaat,komkommer, paprika,sla,en radijs) aan verschillende supermarkten en tuincentra. De zaken gaan goed: "We hebben dit jaar weer meer planten voor komend voorjaar gezaaid," aldus vertegenwoordiger van Snacker Funfoods Johan de Hoog, "en we hebben ook steeds meer klanten, in binnen- en buitenland. Daarnaast hebben we er vanaf komend voorjaar ook nog een nieuw product bij: pepers. Eerst waren we er niet zo zeker van of daar wel echt een markt voor is, maar we zien toch dat mensen ze meer en meer willen hebben."



De tomaten lopen verreweg het best. "Dat is toch een product dat zichzelf verkoopt. De rode tomaten zitten al aan de plant als ze in de winkel staan. Dat is ook zo met bijvoorbeeld de komkommers, maar die lopen toch minder in het oog." Over de vraag of zij met hun producten serieus concurreren met, zeg, cherrytomaten, is de Hoog stellig: "Integendeel! Wij stimuleren de consument juist tot het kopen van gezondere producten. En vooral kinderen vinden het prachtig. In feite maken wij voor de concurrentie promotie."



De planten worden in het najaar ingezaaid en van april tot begin zomer verkocht. De consument kan de planten op de vensterbank of in de tuin zetten, en, mits goed verzorgd, er meerdere keren van 'oogsten' (hoe vaak en hoeveel hangt natuurlijk van de soort af). Doelgroep zijn vooral kinderen, die hierdoor op speelse wijze met groenten kennis kun maken.

Voor volgend jaar zitten er volgens de Hoog al weer nieuwe dingen in de pijplijn, "maar daar gaan we natuurlijk nog even niets over zeggen."