Veel BN’ers #gekopgroente
Want hoewel veel consumenten zich bewust zijn dat twee ons groente en twee keer fruit per dag de gezonde norm is, slaagt slechts een heel klein percentage van de volwassenen er in om deze norm te halen. De gemiddelde aankoop aan groente en fruit per huishouden was in 2012 respectievelijk 200 en 230 gram*. En daar moet verandering in komen.
Sponsoring van The Different Dinner is een van de activiteiten van het GroentenFruit Huis die een bijdrage moeten leveren aan het tot stand brengen van gedragsverandering van de consument en een gezonder leefpatroon. Gert Mulder, directeur van het GroentenFruit Huis: "De groente- en fruitsector pleegt diverse inspanningen om de consumptie van groente en fruit te verhogen. Dat is niet alleen goed voor de groente- en fruitsector, die in het kader van de importbeperking van Rusland nieuwe markten wil betreden en bestaande markten wil vergroten, maar ook in het belang van de gezondheidszorg en terugdringen van de steeds verder oplopende zorgkosten. Om echt stappen te kunnen zetten, moeten we bondgenoten zoeken en samenwerken om de gewenste verandering tot stand te brengen."
Ondertussen is ook de eerste stap gezet tot samenwerking met de gezondheidssector. Samen met het Platform Gezonde Voeding 0-4 jarigen en Erasmus MC wordt het Groentecongres voorbereid dat zal plaatsvinden op 26 maart 2015 in Rotterdam.