nieuw logo en website

Paprikakwekerij De Westerschelde legt consument duurzaamheid uit op nieuwe site

The most sustainable pepper growers prijkt onder aan het nieuwe logo van paprika kwekerij De Westerschelde. Een term die natuurlijk discutabel is maar volgens eigenaar Piet Reedijk zeer zeker verdedigbaar. " Duurzaam wordt vaak verward met biologisch of EKO, dat zijn wij niet. Maar de vraag is of EKO met het toekomende voedseltekort in de wereld wel zo duurzaam is. Wij telen op gangbare wijze paprika's met dien verstande dat we op ons bedrijf geen gasaansluiting hebben. We maken gebruik van restwarmte en co2 van de nabij gelegen Yara fabriek. Daar waar voorheen deze industrie zijn ` afval'(warmte en Co2) koelde in het milieu, produceren wij er nu vitamines (paprika's)mee. Dat is duurzaam!"

Maar daar stopt het niet bij voor de familie Reedijk. In hun zoektocht naar verdere verduurzaming zochten ze stichting Milieukeur op voor certificering van teelt van groenten onder glas. Inmiddels zijn ze zover dat ze het Milieukeur keurmerk op hun producten mogen voeren. Niet alleen op energiegebied zijn ze sustainable bezig, maar ook omgevingsbeleid en verantwoord personeelsbeleid staan hoog in het vaandel. Daarnaast zijn ze koploper op het gebied van biologische bestrijding en wordt tot in detail het afval gescheiden. Hier stopt het ook niet mee. Er is een voortdurende zoektocht naar waar het productieproces nog weer duurzamer kan. Om aan de consument duidelijk te maken waar De Westerschelde voor staat is er gekozen voor een nieuw logo en een nieuwe website. De site is nog in ontwikkeling maar is voorbereid om in de in toekomst direct in contact te gaan met de consument.

www.dewesterschelde.nl

Voor vragen kunt u contact opnemen met : Johan Reedijk 0655832273 of Piet Reedijk 0655832282


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven