Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Voorzitter Arnold Groenewegen van DOOR:

"En nu gaan we doorpakken"

Enkele maanden geleden is coöperatie DOOR ontstaan. Telers van de merken Prominent, Purple Pride, Green Diamonds en PapriCo hebben elkaar gevonden op basis van visie. Na een stormachtige periode bij FresQ en daarvoor bij The Greenery, is het fundament voor een stevige en krachtige afzetcoöperatie gelegd. Met ruim 300 hectare is de coöperatie in Nederland een grote speler in vruchtgroenten maar DOOR wil zich vooral onderscheiden op het gebied van marketing en innovatie.

"We hebben bewust heel veel tijd gestopt in het ontwikkelen van een gezamenlijke visie en gezamenlijke strategie." Aan het woord is tomatenteler Arnold Groenewegen en voorzitter van DOOR. "Het klinkt misschien wat volgens de schoolboekjes maar zonder gezamenlijke visie op de markt en de te volgen marktbenadering komt een afzetcoöperatie vroeg of laat in de problemen."

DOOR wil niet de grootste coöperatie zijn, wel de beste. Productleadership in de diverse vruchtgroenten is de lijn. Fors investeren in marketing en innovatie zijn dan de sleutelwoorden. De kersverse directeur Jan Opschoor vervolgt: "DOOR onderscheidt zich verder door haar positionering in de keten. Waar veel afzetcoöperaties kiezen voor integratie met handelshuizen doet DOOR dat heel bewust niet. DOOR is een marketing- en verkooporganisatie voor haar leden, geen handelshuis. DOOR zoekt nadrukkelijk de samenwerking met exporteurs en eindklanten. Ieder vanuit zijn eigen specialisme. Die onafhankelijke positie is belangrijk voor onze klanten en eindklanten."

Visie en strategie zijn essentieel, maar succesvol samenwerken vraagt meer dan dat. Arnold Groenewegen hierover: "De persoonlijke relatie en klik zijn belangrijk. We hebben een overzichtelijk aantal telers, we kennen elkaar goed en kunnen goed met elkaar door een deur. We hebben een krachtige en innovatieve groep telers met goede mensen in de coöperatie en de verkooporganisatie. Dat alleen al geeft veel vertrouwen voor de toekomst. We gaan nu doorpakken.", zegt Arnold met een knipoog.

Florpartners heeft de coöperatie begeleid in de strategieontwikkeling en de inrichting van de organisatie en het management verzorgd. Voor meer informatie over DOOR kunt u contact opnemen met Ronald Grootscholten: [email protected]

Bron: Nieuwsbrief Florpartners
Publicatiedatum: