Harvest House neemt belang in Rainbow International, TNI en Global Green Team
De overname staat gepland voor medio december. Dit heeft te maken met de aanvraag van de GMO-erkenning door Harvest House, waarover medio december een uitspraak verwacht wordt.
Handelsbedrijven
De nieuwe coöperatie is voortgekomen uit de merken Rainbow, PaprikaXL en FrEsteem. "En twee daarvan hadden een eigen handelsbedrijf", verklaart Jelte van Kammen. "In onze strategie staat dat we onder andere via eigen handelsbedrijven of participaties in handelsbedrijven het schap willen bereiken. Dat was in het verleden ook al zo. Nu worden ze in de nieuwe coöperatie geïntegreerd."
In de loop van 2014 wordt bekeken of de merknamen blijven bestaan. "We zijn bezig met een nieuw merkenbeleid. Voor 2014 worden ze nog gevoerd. De intentie nu is dat ze gaan verdwijnen, maar in de loop van het jaar bekijken we hoe het gaat."
Olympic Food Group heeft 50% van de aandelen in TNI en in Global Green Team. Dat blijft zo: enkel de 50% FrEsteem-aandelen gaan naar Harvest House. "Voor TNI Holding en haar klanten verandert er daardoor in de praktijk niets. We hebben nog steeds dezelfde nauwe banden met de teelt en blijven deze doorvertalen naar de retail en onze overige klanten", bevestigt Mirko de Vos van TNI Holding. "Door de directe link met Harvest House kunnen wij de verschillende product-marktcombinaties beter bedienen en zijn daardoor nog slagvaardiger in de markt."
Ook Rainbow International voorziet geen veranderingen in de bedrijfsvoering.